Compex

FaQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY

Nainstalovali jsme si "demoverzi". Má nějaká omezení a lze s ní běžně pracovat?

Demoverze je plně funkční, ale drobná omezení tu jsou : - zpravidla je aktivní na dobu 3-6 měsíců - obecně z něj nelze tisknout Ale jinak lze cokoliv. Bez omezení můžete účtovat, evidovat majetek, sledovat skladové položky, objednávky atd. Bude-li Vám program vyhovovat, stačí požádat o aktivaci (a zaplatit licenci) a poté pokračovat v práci s již pořízenými doklady.

Ztratí se mi "VLASTNÍ" sestavy po aktualizaci?

Ne, každá aktualizace nahradí pouze STADNARDNÍ sestavy, tj. ty, které jsou základní součástí systému. Vámi vytvořené, resp. upravené sestavy, tzv. "VLASTNÍ" zůstávají ve zvláštním adresáři a aktualizace se jich nedotkne

Program mi hlásí, že končí platnost licence, co mám dělat?

Ne, nic nemusíte. Zhruba 5 týdnů před vypršením platnosti licence Vám zašleme zálohovou fakturu na úhradu prodloužení. Po jejím zaplacení a připsání na náš účet je Vám zaslán daňový doklad s odpočtenou zálohou (100%). K tomuto dokladu je přiložen "Aktivační protokol" s novým licenčním kódem pro dalších 12 měsíců. Až do vypršení platnosti, kterou program začíná hlásit 30 dnů před skončením, můžete s programem bez obav pracovat. Samozřejmě v případě, že byste z nějakého důvodu neobdrželi cca 3 týdny před koncem platnosti zálohovou fakturu nebo 5 dnů po jejím zaplacení daňový doklad s protokolem, zavolejte a záležitost vyřešíme.

Došlo k havárii na mém počítači a musím jej odvézt do servisu. Můžu pokračovat v práci?

Případ A - program je nainstalován na vadném počítači : Ano, ale za podmínky, že provádíte pravidelné archivace Vašich dat. Pak stačí nainstalovat na jakýkoliv jiný dostupný počítač "DEMOVERZI" z těchto stránek a pak obnovit data z posledního archívu a můžete pokračovat. Archivní soubory při ukončování programu vždy obsahují kompletní data za celý rok. Případ B - program je nainstalován na serveru a na vadném počítači pouze spouštíte program : Zde je situace velice jednoduchá : přejdete k vedlejšímu počítači nebo si pořídíte počítač nový :-) a vytvoříte si pouze "zástupce" k programu FIS3000 na serveru.

Koupili jsme si nový počítač (server). Jak přenést systém FIS3000 do tohoto nového počítače?

Jednoduše. Stačí se domluvit s dodavatelem (nebo s někým, kdo má alespoň základní znalosti práce s PC). Ze starého počítače přeneste na nový celý adresář FIS3000 včetně podadresářů. Například nakopírujete adresář FIS3000 na USB disk a na novém PC jej zase nakopírujete na pevný disk (např. C:) do adresáře FIS3000 a vytvoříte zástupce FIS3000.EXE na plochu. Systém FIS3000 neinstaluje do systému Windows žádné další soubory a tudíž není nutná instalace a obnovení dat ze zálohy (ale i tento postup lze pro přenesení použít). Pro některé další možnosti program skutečně může potřebovat nějaké doplňky navíc, proto je vhodné ještě provést doinstalování některých knihoven. To lze provést přímo z programu z menu Nápověda, volba Instalace systémových doplňků. Dojde ke stažení a spuštění balíčku, který vše potřebné do vašeho systému doplní a nastaví. Pokud máte nějaké obavy, bude nejlepší, když k nám zavolá Váš správce sítě nebo jiná pověřená osoba. Můžeme pomoci i prostřednictvím podpory přes Teamviewer (naše VIP podpora)

Je program "MEZINÁRODNÍ"?

Z pohledu metodiky a legislativy je program vytvořen a aktualizován pro Českou i Slovenskou Republiku. Vnitřní metodika "Slovensko" se zapíná pomocí nastavení v programu. Pokud jde o výstupní sestavy, systém "umí" tisknout faktury kromě slovenštiny i anglicky, německy a španělsky. V angličtině i němčině lze tisknout základní účetní výkazy, hlavní účetní knihu i účtový rozvrh. Pomocí editoru sestav si může každý vytvořit kopii základní sestavy v češtině a tu pak upravit do libovolného jazyka. Systém FIS3000 má v sobě zabudován i systém komunikace v slovenském, anglickém a německém jazyce. Je ovšem nutné naplnit "základní slovník pojmů", tj. názvů tlačítek, popisů položek, nadpisů formulářů apod. Tento slovník si může každý uživatel vytvořit velice jednoduše sám. Pak jen stačí po suštění programu nastavit komunikační jazyk a je hotovo.

Lze sestavy posílat e-mailem? Nastavení...

Ano, jednoduše a bez problémů. Výstupy (sestavy) lze kromě tiskárny vytvořit i do souborů různých formátů a ty pak posílat e-mailem buď přímo z programu nebo uložené soubory pošlete ručně sami pomocí vašeho poštovního klienta (např., Outlook Express). Nejčastěji používaným formátem je kromě jiných (obrázek JPG, Excel, Word atd.) formát PDF, který lze i šifrovat a zajistit tak vyšší bezpečnost přenášeného dokumentu. Druhé straně nahlásíte pouze heslo a ta si pak soubor otevře a vytiskne. Pokud se nedaří odeslat e-mail : knihovnu MSMAPI32.OCX v adresáři FIS3000COMPxxxx zkopírujte přímo do adresáře c:windows v notepadu napište příkaz : regsvr32 c:windowsmsmapi32.ocx a uložte na plochu jako BAT soubor (např. Mail.bat), který pak spusťte jako administrátor pak spusťte (rozklikněte) FOX.REG z adresáře FIS3000COMPxxxx restartujte počítač

Chybné (ořezané) zobrazení formulářů a sestav ve WINDOWS 10/11

Chyba je způsobena změnou nastavení zobrazení systému na vyšší než 100%\r\nJak změnit ?\r\n1. Ukončete všechny běžící aplikace (FIS3000, prohlížeče apod.)\r\n2. na Menu na obrazovce vlevo dole klikněte\r\na) pravým a volba "Ovládací panely", poté ikona "Zobrazení"\r\nnebo\r\nb) levým a volba \"Nastavení\", poté "Systém", "Displej", dole "Upřesňující nastavení zobrazení\", dole "Upřesnit nastavení velikosti textu a jiných položek"\r\n3. Vpravo na text \" \"nastavit vlastní úroveň velikosti"\r\n4. Nastavte \"Poměr v procentech k normální velikosti\" na hodnotu 100% a klikněte na tlačítko OK.\r\n5. Systém Windows bude požadovat odhlášení a opětovné přihlášení.

Aktualizace a VLASTNÍ sestavy, tj. vaše upravené sestavy po aktualizaci

Ne, každá aktualizace nahradí pouze STADNARDNÍ sestavy, tj. ty, které jsou základní součástí systému. Vámi vytvořené, resp. upravené sestavy, tzv. "VLASTNÍ" zůstávají ve zvláštním adresáři a aktualizace se jich nedotkne a při založení nového účetního roku automaticky přenášejí.

Program oznamuje, že končí platnost licence, co mám dělat?

Program oznamuje, že končí platnost licence, co mám dělat? Ne, nic nemusíte. Zhruba 5 týdnů před vypršením platnosti licence Vám zašleme zálohovou fakturu na úhradu prodloužení. Po jejím zaplacení a připsání na náš účet je Vám zaslán daňový doklad s odpočtenou zálohou (100%). K tomuto dokladu je přiložen "Aktivační protokol" s novým licenčním kódem pro dalších 12 měsíců. Až do vypršení platnosti, kterou program začíná hlásit 30 dnů před skončením, můžete s programem bez obav pracovat. Samozřejmě v případě, že byste z nějakého důvodu neobdrželi cca 3 týdny před koncem platnosti zálohovou fakturu nebo 5 dnů po jejím zaplacení daňový doklad s protokolem, zavolejte a záležitost vyřešíme.

Nefunguje počítač, který používám pro práci s programem

Případ A - program je nainstalován na vašem vadném počítači\r\nPokud provádíte pravidelné archivace Vašich dat, žádný problém. Pak stačí stáhnout a nainstalovat na jakýkoliv jiný dostupný počítač program FIS3000 pro odpovídající rok, spustit jej a z něj pak obnovit data z posledního archívu (CAB nebo ZIP). Archivní soubory při ukončování programu vždy obsahují kompletní data za celý rok včetně nastavení a vlastních upravených sestav.\r\nPřípad B - program je nainstalován na serveru a na vadném počítači pouze spouštíte program :\r\nZde je situace velice jednoduchá : přejdete k jinému počítači, který je součástí sítě a vytvoříte si pouze nového "zástupce" k programu FIS3000

Přenos systému FIS3000 na jiný počítač (server, notebook atd.)

Je to jednoduché, opravdu k tomu stačí základní znalosti práce s počítačem.\r\nZe starého počítače přeneste na nový celý adresář FIS3000 včetně podadresářů. Například nakopírujete adresář FIS3000 na USB disk a na novém PC jej zase nakopírujete na pevný disk (např. C:) do adresáře FIS3000 a vytvoříte zástupce FIS3000.EXE na plochu.\r\nSystém FIS3000 nepotřebuje do systému Windows intalovat žádné další soubory. Ale pro některé další možnosti program skutečně může potřebovat nějaké doplňky navíc. Až ta situace nastane, program oznámí potřebu doinstalování doplňku anebo to můžete provést kdykoliv sami z menu Nápověda, položka Instalace doplňků.\r\nPokud by nastaly nějaké komplikace, můžeme pomoci i prostřednictvím vzdáleného přístupu.

FOXFIX - Nelze zavést 32bitovou knihovnu (Windows Server2016...)

FOXFIX - Nelze zavést 32bitovou knihovnu (Windows Server2016...) - popis v PDF zde

Chyba při aktualizaci - zadaný adresář nebyl nalezen (obvykle síťový disk)

Aktualizace - zadaný adresář nebyl nalezen - popis v PDF zde

Menu a podmenu se rozbaluje vlevo

Menu a podmenu se rozbaluje vlevo - popis v PDF zde

Čeština (diakritika) se nezobrazuje správně

Detailní popis možností a nastavení najdete v tomto návodu