Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== Datum 23. 03. 2019 - 21:00 -------------------------- Rozvaha pro podnikatele - oprava vynechaných řádků v tisku (překlep v programu :-) Datum 22. 03. 2019 - 09:10 -------------------------- Přiznání k dani z příjmu PRÁVNICKÝCH OSOB -- Generování XML souboru - oprava řádků výkazu Rozvaha (na EPO byly provedeny neuveřejněné změny, po načtení nesouhlasily řádky). Nově je přidán formulář s možností výběru rozsahu (plná, zkrácená, mikro). Datum 31. 01. 2019 - 17:00 -------------------------- Majetek - prohlížení investičního majetku -- přidány funkce pro korekci daňového odpisu (skupiny 91 a 92) a posledního účetního odpisu (ostatní skupiny) Datum 24. 01. 2019 - 09:10 -------------------------- Účetnictví - oprava chyby při tisku Kontrolní sestavy k Souhrnnému hlášení Datum 22. 01. 2019 - 12:15 -------------------------- Účetnictví - Sumarizace DPH - výpočet vypořádacího koeficientu -- oprava - vypočet nyní upozorní na případné účtování o prodeji nemovitého majetku s kódem přenosu daňové povinnosti = 3. Tyto položky mají výjimku a nespadají do výpočtu. Pokud jsou nalezeny, program tyto případy zobrazí a nabídne jejich vynechání ve výpočtu koeficientu DPH. Majetek -- odstranění chyby při výběru drobného majetku a operativní evidence dle odpisových skupin Příprava roku 2019 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2018 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2018, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se sice automaticky vytvoří ikonka s číslem 18, ale s popisem "FIS3000 pro rok 2019", protože již správně odkazuje na program pro rok 2019. Její úpravu, tj. změnu obrázku (ikonky) na číslo 19 provedete až po celkové aktualizaci programu (viz níže). -- 7. Ikony pro spouštění roku 2019 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2018) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2018" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2018 na 2019 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2018 na 2019. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 18 za 19. -- 7. Klikněte na tlačítko "Změnit ikonu" a vyberte novou "19" -- 8. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 9. Spusťe záástupce "2019" a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2019. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2018 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2019. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2018 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2018 (obvykle ...\COMP2018) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2018 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2019 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2019. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2019, ale sám je pořád ve verzi 2018, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2019. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2019 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Úprava IKONY na ploše v případě, že neobsahuje ikonu se správným číslem roku **************************************************************************** Pokud máte i provedené aktualizaci stále na ploše inkonu s číslem 2018, tak : 1. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2019 (teď vypadá jako "2018"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", vyberte "2019" když to nepomůže 2. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2019 (teď vypadá jako "2018"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", tlačítko "Procházet" a vyberte soubor "FIS3000.exe" a opět zvolte obrázek s číslem 19, pak "Použít" a "OK" A poté pro jistotu restartovat počítač. Datum 13. 12. 2018 - 15:40 - 3. oprava! --------------------------------------- Jen pro registrující v EET! Ostaních se netýká. Omylem byla nabízena registrace i u výdajových dokladů. Datum 13. 12. 2018 - 14:00 - 2. oprava! --------------------------------------- Oprava chyby spuštění formuláře 'Účtový rozvrh' (vznikla přidáním anglických verzí výkazů) V případě, že byly pořízeny doklady v pokladně s níže uvedenou chybou, budou mít prázdné období, což je špatně. Postup opravy : -> 1. Číselníky, účtový rozvrh, tlačítko 'Další možnosti', volba 'Kontrola účtů'. Objeví se seznam těchto nesprávně vyplněných řádků. Stiskněte klávesu 'ESC' a následně potvrďte, že chcete tyto doklady smazat. -> 2. Ukončete program a spusťte znovu s KONTROLOU INTEGRITY. -> 3. Nekompletní a smazané pokladní doklady vložte znovu. Datum 13. 12. 2018 - 12:45 -------------------------- Oprava chyby při vystavení pokladního dokladu Datum 12. 12. 2018 - 14:35 -------------------------- - EET (ekektronická evidence tržeb) -- evideje a odesílá se rozpis základů a daní i pro úhrady faktur -- přidána možnost doplnění hodnot pro prodej použitého zboží (je třeba zvolit na záložce EET v nastavení) -- na formuláři "Seznam dokladů EET" přidána možnost vypsat a odeslat doklad mimo účtování - použitelné pro mimořádné opravy - Finanční účetnictví -- výkazy VZaZ a Rozvaha ---- Přidán tisk (k odevzdání) ve formátu A4 včetně "oficiálních" informací ---- Přidán tisk v angličtině - Skladová evidence -- Přidána možnost filtrování zakázek ve vztahu k jejich partnerům i v expedičních příkazech, fakturách a prodejkách -- Při výmazu vydané faktury dotaz na výmaz navazující výdejky a expedičního příkazu -- Při převodu zásod do nového roku možnost vynulování počátečních stavů na kartách typu Služba Datum 14. 11. 2018 - 09:30 -------------------------- - objednávky přijaté - odstranění chybičky při výpočtu marže Datum 13. 11. 2018 - 12:30 -------------------------- - Skladová evidence -- Při zaúčtování realizované výdejky z prodejky se doplní do položky Fdoklad na úč.dokladě číslo prodejky -- Deník EP - doplněno třídění dle položek způsob úhrady, způsob dopravy a vychystal - Evidence objednávek -- OP - přidán nápočet celkové hmotnosti a objemu při vystavení objednávky -- OP - přidání skladové položky - zobrazí se údaje hmotnost a objem z kmenové karty -- OP - opraven náhled obsahu objednávek po návratu z nedokončeného pokrytí objednávky -- OP - přidán výpočet marže při pořizování : prodejní cena / poslední nákupní cena *100 - Deníky faktur -- v případě volby "ukázat doklady, resp. dvojkliku se má zobrazit zaúčtování předpisu. Pokud není nalezeno (protože bylo nesprávně smazáno!), program nyní nabídne zrušení příznaku a lze ji opět zaúčtovat -- oprava chyby při pokusu o přidání nové faktury v případě nastaveného třídění deníků dle názvu partnera - Účtový rozvrh (pro podnikatele) -- zpřístupněn sloupec označující "nedaňový" účet, připravujeme další využití - Ostatní -- Přidána možnost filtrování zakázek ve vztahu k jejich partnerům -- Archivace, Obnovení apod. - změna "teploměru" se zobrazením průběhu Datum 26. 08. 2018 - 14:30 -------------------------- - EET - vše OK, zkontrolována funkčnost po změnách zabezpečení SSL certifikátů na portále EET MF ČR - Přidána možnost filtrování zakázek ve vztahu k jednotlivým uživatelům a jijich přístupu ke střediskům - Export pohledávek pro ČSOB (viz 12.7. a 27.6. 2018) - přidána možnost doplnění čísla smlouvy, které se přenáší do XLSX výstupu. Je třeba vytvořit jednoduchý textový soubor s názvem 'CSOB_cislo_smlouvy.txt" a uložit jej do podadresáře 'Ruzne' k programu pro daný účetní rok. - Úprava formátu souboru UCTOMZDY.DAT (mzdy z Kvasaru) - přidáno nové pole pro textový popis + 1. část větších úprav pro archivaci a obnovení dat - nově se zálohují 'vlastní sestavy' a další individuální nastavení + další interní úpravy Datum 12. 07. 2018 - 14:30 -------------------------- - Export pohledávek do XLSX souboru dle formátu ČSOB --- oprava hodnot v cizí měně Datum 27. 06. 2018 - 14:30 -------------------------- - Export pohledávek do XLSX souboru dle formátu ČSOB --- na po výběru požadovných faktur na formuláři "Pohledávky" se zobrazí seznam s tlačítek "Export", dále volba "Export pro ČSOB". - Účtový rozvrh --- na tlačítku "Další možnosti" přidány nové filtry a možnosti výběru - Evidence drobného majetku a operativní evidence --- po návratu z výběrového formuláře do seznamu se nastaví pozice kurzoru na položku, která byla při výběru aktivní - Adresář firem --- oprava chybové hlášky (probíhala kontrola DIČ, i když byla kontrola zakázána) Datum 25. 05. 2018 - 12:30 -------------------------- ... návrhy z Horalu ... - Deníky faktur (P i V) --- pravé tlačítko myší nad libovolným názvem v řádku nabídne hledání dalšího výskytu stejného názvu partnera v seznamu faktur ----- stejně to funguje i u hodnoty faktury - Finanční účetnictví -- po aktualizaci a případném zjištění, že se měnily čísla řádků pro výpočet výkazů, program již sám automaticky provede aktualizaci ze vzoru, nebude již nutné na tento krok pamatovat. - Vystavení odběratelské faktury -- období (vpravo nahoře) se s upozorněním změní dle DUZP (eliminace chyb s přiznáním k DPH do jiného měsíce) - Příkazy k úhradě -- v seznamu příkazů je přidána informace o součtu částek na všech příkazech za den, ne kterém v seznamu zrovna stojí kurzor (bere se dle data splatnosti) + další je rozpracováno Datum 14. 05. 2018 - 15:00 -------------------------- - Objednávky přijaté -- u nové objednávky se způsob úhrady a předvolený bankovní účet převezme z definice dokladové řady OP -- opravena položka Typ_ceny pro následné opravy a doplnění objednávky - Účetnictví pro podnikatele -- Nová Rozvaha a Výkaz zisků a ztrát pro rok 2018 - nutno provést "Aktualizaci ze vzoru" na formuláři "Účtový rozvrh" ----------------------------------------------------------------------------------------------- Pozvánka na školení Program ŠKOLENÍ k systému FIS3000 Místo Velké Karlovice - hotel Horal Termín 15.- 17. května 2018 Úterý 15. května 2018 10:00-16:30 dopoledne - FIS 3000 v roce 2018 - GPDR, nastavení práv, úpravy, doplňky aj. odpoledne - Evidence majetku Středa 16. května 2018 09:30-16:00 sál č.1 - dopoledne - Ing. Tomáš Goláň (DPH v praxi, novinky, změny aj.) sál č.1 - odpoledne - PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE sál č.2 - odpoledne - Skladová evidence a objednávky - pro začátečníky Čtvrtek 17. května 2018 09:30-15:00 sál č.1 - FIS3000 pro rok 2018 - diskuse, připomínky, návrhy na úpravy sál č.2 - Skladová evidence a objednávky - pokračování, novinky, diskuse ----------------------------------------------------------------------------------------------- Datum 17. 04. 2018 - 11:00 -------------------------- - Skladová evidence -- oprava nabízených způsobů k úhradě a bankovních účtů u navazujících dokladů z OP -> EP -> FV -- drobné úpravy v deníku prodejek Datum 11. 04. 2018 - 11:15 -------------------------- - Příspěvkové organizace - úprava XML souboru PŘÍLOHA pro CSUIS - (od 1.1.2018 jsou zrušeny části K, L, M) - Nastavení přístupovách práv - nová volba přístupu dle uživatelů na pořizování a opravy dokladů dle typu - zvlášť interní, pokladna, banka - Objednávky přijaté -- přidán k zobrazení i do výběru způsob úpravy, u nových objednávek dosazuje hodnotu ZU z předvolby u odběratele v číselníku firem -- číslo bankovního účtu v OP se při vykrytí konkretní objednávky dostane přes EP až do faktury vydané -- při uložení OP kontrola na zadané %DPH u zahraničních firem s možností hromadného vynulování %DPH (jako u expedice) - Expediční příkazy - u nového EP (ne z pokryté OP) je dosazen způsob úhrady z číselníku firem, pokud není uveden dosazí se z parametrů programu - Deník prodejek za hotové - nový výběr, omezen přístup do prodejek dle nastavených práv uživatele Datum 27. 03. 2018 - 11:00 -------------------------- - Příspěvkové organizace (jen pro zřizované Magistrátem města Zlína) - 'Export dat pro MMZ' - oprava hlášky, že se nelze připojit k internetu - úprava (zrychlení) přeregistrace instalací předchozích let při zadání nového licenčního kódu - Objednávky přijaté -- do výběru a zobrazení byly přidány údaje o způsobu dodání a způsobu úhrady - Majetek - přidána sestava s přehledem jednotlivých odpisů v aktuálním roce (včetně podílu transferů) - Exporty dat - obecné i vybrané, nyní vždy výchozí formát CSV Datum 12. 03. 2018 - 13:15 -------------------------- - GDPR --- Oprava tisku sestav (příkazy k úhradě) - zrušena část s osobními údaji --- Ćíselník pracovníků - zrušeny nepotřebné osobní údaje Datum 08. 03. 2018 - 13:45 -------------------------- - Export sestav --- nové a rozšířené volby exportu (lze spojovat dokument, vybrat stránky apod.) - Finanční účetnictví pro podnikatele --- úprava "Generování XML pro daňové přiznání" na formuláři 'Výsledkové sestavy firmy'. Nově program vyzve ke změně při přednastavené zkrácené variantě Výkazu zisků a ztrát na PLNOU (viz změna vyhlášky 500/2002 Sb.) --- v případě, že generujete výkazy v plném rozsahu, tato úprava nebude mít na export vliv --- úprava tisku sestav Rozvaha a Výkaz zisků a ztrát - nově přidána pole "Okamžik sestavení", "Podpisový záznam" a "Převažující činnost" (uplatní se při volbě 'v tisících ke zveřejnění') Datum 23. 01. 2018 - 11:00 -------------------------- - Nastavení přístupů do účetních oblastí (rozšířeno blokování) - Účetnictví -- oprava tisku pokladní a bankovaní knihy k období "počáteční stav" (chyba zdvojeného zůstatku) - Vystavení faktur -- oprava hlášky "Odběratel není z ČR, mělo by být plnění bez DPH" + další drobnosti Datum 08. 01. 2018 - 14:50 -------------------------- Oprava Servisního modulu FIS3000 - odstraněna chyba při spuštění nové instalace. Příprava roku 2018 - návod ========================== -- 1. na síti nepracují s programem roku 2017 jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2017, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikněte na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2017", ale již odkazuje na program pro rok 2018. Její úpravu, tj. změnu obrázku (ikonky) provedete až po celkové aktualizaci programu (viz níže). -- 7. Ikony pro spouštění roku 2018 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). -- 8. >>> pokračujte dále dle návodu Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2017) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2017" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2017 na 2018 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2017 na 2018. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 17 za 18. -- 7. Klikněte na tlačítko "Změnit ikonu" a vyberte novou "18" -- 8. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 9. Spusťe záástupce "2018" a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření čistého účetnictví pro rok 2018. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2017 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2018. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2017 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2017 (obvykle ...\COMP2017) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2017 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2018 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2018. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2018, ale sám je pořád ve verzi 2017, neznal by nové úpravy apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2018. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2018 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vpravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Zatím je na netu jen pár základních, v nejbližší době ještě přidáme další. Úprava IKONY na ploše v případě, že neobsahuje ikonu se správným číslem roku **************************************************************************** Pokud máte i provedené aktualizaci stále na ploše inkonu s číslem 2017, tak : 1. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2018 (teď vypadá jako "2017"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", vyberte "2018" když to nepomůže 2. klikněte na ploše pravým myšítkem na ikonu pro rok 2018 (teď vypadá jako "2017"), zvolte "Vlastnosti" a pak tlačítko "změnit ikonu", tlačítko "Procházet" a vyberte soubor "FIS3000.exe" a opět zvolte obrázek s číslem 18, pak "Použít" a "OK" Datum 12. 12. 2017 - 10:25 -------------------------- Skladová evidence - Expediční list -- nově zobrazeny součty hmotností a objemů za celou dodávku (dříve jen na tiskové sestavě) -- na dotaz při uložení expedice do zahraničí možnost vynulování %DPH - Deníku expedičních příkazů -- přidány sloupce se způsobem úhrady a dodání s možností filtrace - Stav zásob a Zásobování-nákup-prodej -- upraveno snížení dispozice podle potvrzení objednávky -- doplněn sloupec Termín dodání dle nejbližšího dodání z vydaných objednávek - INSOLVENČNÍ REJSTŔÍK - adresář firem, zadávání dodavatelských faktur, vystavení příkazu k úhradě apod. --- na počítačích s Windows XP nelze kontrolovat partnera v Insovenčním rejstříku (obecný problém s bezpečnosti certifikátu) --- připravujeme nový způsob, resp. jiný rejstřík, na který se dostaneme i z Win XP... + další drobné úpravy Datum 17. 10. 2017 - 12:25 ! dnes 2. aktualizace ! --------------------------------------------------- - číselník firem -- pravý klik nad položkou Obchodní název v seznamu vyvolá dialog pro rychlý výběr záznamu v číselníku -- hlednání nalezne první výskyt od dané pozice - Přijaté faktury -- oprava chyby při účtování Datum 17. 10. 2017 - 10:05 -------------------------- - oprava, resp. vrácení původního tiskového modulu na předchozí verzi. Nový modul má sice zajímavá vylepšení, ale bohužel se v některých případech nechová korektně. Omlouváme se, ale do programu jej opět zařadíme, ale až po delším testování. - ostatní změny a úpravy z 16. 10. 2017 v programu samozřejmě zůstávají Datum 16. 10. 2017 - 13:40 - 2. aktualizace! Oprava chyby při tisku sestavy -------------------------- Datum 16. 10. 2017 - 12:30 -------------------------- Skladová evidence - Nová nabídka -> Zásobování-nákup-prodej -- je možné pro přehled načíst realizované doklady až z 5 minulých období -- v Přehledu zásob-nákup-prodej jsou kromě vyčíslení stavu zásob k aktuálnímu dni uvedeny následující doplňující informace : --- Výdej -> celkové vydané množství v aktuálním roce (bez převodek) --- Výdej MO -> celkové vydané množství v minulém roce (bez převodek) --- Obchodní diverzita -> počet obchodních případů v aktuálním roce --- Zákaznická diverzita -> počet odběratelů v aktuálním roce --- Plnění % - srovnání výdajů (aktuální x minulý rok) --- Nárůst\pokles % - vyjádření poměru ve srovnání výdajů (aktuální x minulý rok) k současnému dni --- Nákup -> celkové přijaté množství v aktuálním roce (bez převodek) --- Výdej MO -> celkové přijaté množství v minulém roce (bez převodek) --- dvojklik na položkách Výdej, Výdej MO, Nákup, Nákup MO zobrazí odpovídající historii dokladů (minulá období + aktuální období) setřízenou sestupně podle datumu Objednávky vydané - při vložení skladové položky do objednávky přidána možnost zobrazení historie nákupů (tlačítko Historie) Datum 24. 07. 2017 - 12:30 -------------------------- Kontrolní hlášení - upravena kontrola DIČ / VAT Datum 16. 06. 2017 - 13:45 -------------------------- Kontrolní hlášení - odstraněno nadbytečné zobrazení dokladů (bylo jen pro interní účely testování) Datum 08. 06. 2017 - 18:50 -------------------------- Oprava uložení pokladního dokladu (nevymazaly se nulové řádky z předkontace) Datum 07. 06. 2017 - 10:30 -------------------------- Oprava kontroly DIČ při vystavení faktury (do předchozí verze byla přidána nová, ale za určitých okolností nefungovala správně) Datum 06. 06. 2017 - 09:30 -------------------------- ze školení na Horalu: --------------------- a) nové - Účetní předkontace (číselník) -- nově lze vytvořit : -- 1) z jiného již existujícího dokladu uloženého do "schránky" (jako pro použití s klávesou F8). Použijte nové tlačítko na formuláři po kliknutí na "Přidat" -- 2) z již existující předkontace (na formuláři při procházení seznamu je dole nové tlačítko "Vytvořit kopii") b) úpravy a opravy ------------------------------------------- - Kopírování interních dokladů pomocí F8 - již kopíruje na všech řádcích variabilní symbol - Do číselníku zakázky a kontace přidána kontrola zadávaných kódů - Kontrolní hlášení - oprava načítání DÚ 407K (pořízení majeteku, krácený nárok) - EET - povoleno pokračování tisku dokladu při rozdílu mezi datem vystavení a odeslání - novinka - Příspěvkové organizace ------------------------ - pokud je nastaveno zadávání UZ, probíhá při ukládání dokladů kontrola na vyplnění kódu u nákladů a výnosů (obdoba kontroly na vyplněné středisko) - při opravě dokladu se neztrácí již vyplněná zakázka, resp. kód UZ - Skladová evidence - Deník dokladů za hotové - Prodejky -- dodatečné vyskladnění prodejek -- před použitím funkce je nutné doplnit v dokladových řadách prodejek navazující dokladovou řadu pro nerealizovaný výdej -- je možné vyskladnit jen jednu prodejku na aktuální pozici nebo hromadně všechny prodejky omezené výběrem -- datum vystavení výdejky a období zpracování je převzato z prodejky -- ze zpracování jsou vyloučeny všechny ---- prodejky vytvořené z expedičních příkazů (tyto vyskladněte hromadně přímo z EP) ---- prodejky, které neobsahují ani jeden řádek dodávky s vazbou na sklad, katalog ---- prodejky, které již byly jednou tímto procesem vyskladněny Datum 15. 05. 2017 - 19:50 -------------------------- - EET prodej -- přidána kontrola na obsah dodávky a nenulovou hodnotu dokladu -- zablokování možnosti přepisu názvu a ceny položek ze skladu ve výběru -- rekapitulace tržeb je možná jen z aktuálního dne, správce programu bez omezení - EET seznam dokladů -- tisk přehledů tržeb za zvolené období a provozovny - Finanční účetnictví -- oprava tisku devizové knihy + další drobné úpravy Datum 21. 04. 2017 - 11:25 -------------------------- - Kontrolní hlášení - změna v ověřování VAT (cizí DIČ) - Mimořádné platby - výchozí třídění seznamu je dle data poslední změny - Postupně měníme výběrové seznamy na formulářích a již je upraven pro : -- Faktury přijaté (výběr předkontace) -- Faktury vydané (výběr předkontace) -- Účetní deník (výběr úč. oblastí) - Deník prodeje za hotové - přidána možnost dodatečného výdeje z prodeje za hotové Datum 11. 04. 2017 - 13:25 -------------------------- - Doklady o prodeji za hotové -- opraven nápočet 2. snížené sazby DPH (10%) - Prodej EET - drobná úprava - Deník účetních dokladů -- oprava výběru dokladových řad Datum 07. 04. 2017 - 13:25 -------------------------- - EET prodej -- zrušení nadbytečného dotazu zda evidovat v EET, úprava přepočtu celkové částky - Skladová evidence -- expedice, prodejky, faktury - nastavuje v novém dokladě předvolený sklad a středisko z dokladové řady -- bezobratové zásoby - přidána možnost výběru - jen bez prodeje) -- výběr zásob (při vložení položky do dokladu) doplněn o údaje o prodejních cenách -- stav zásob - lze prohlížet i stav nepřístupných skladů v závislosti na novém parametru -- deníky expedičních příkazů - zobrazení barevného označení (obdobně jako u objednávek) -- deník prodejek - umožněn dodatečný výdej - pouze u dokladů nepořízených z expedičních příkazů + další drobné úpravy Datum 10. 03. 2017 - 12:45 -------------------------- - Kompletace -- tisk kompletačního protokolu + další drobné úpravy Datum 03. 03. 2017 - 12:45 -------------------------- - Seznam EET -- přidána možnost vrátit vyškrtnutý doklad -- program registruje doklady i z valutové pokladny - Seznam prodejek -- možnost opisu prodejek ze skladu i z modulu EET-prodej v návaznosti na přidělená práva uživatele -- rozšíření výběru dle způsobu prodeje a výběru dokladových řad - Skladové doklady (realizované, nerealizované) -- rozšíření výběru o sortimentní skupiny Datum 01. 03. 2017 - 10:35 -------------------------- EET - Elektronická evidence tržeb ********************************* - V nabídce vstupy změněn název "Maloprodej" na "EET - prodej" -- nelze spustit bez nastavení EET a odpovídajících práv -- možnost omezení některých činností dle přístupových práv v nabídce -- přidána kontrola na celkovou nenulovou hodnotu prodeje - Rozšíření nabídky - přístupových práv k EET -- celá složka EET-prodej -> pokud je zablokovaná, nelze vystavit nic do EET -- přístup k registrovaným záznamům -> spuštění ikony EET na horní liště -- doregistrace a změny v záznamech -> povolení / zablokování zmíněných činností -- registrovat EET v pokladně (účetnictví) -> lze povolit / zakázat vystavení EET dokladu -- registrovat EET v prodejkách (skladová evidence) -> lze povolit / zakázat vystavení EET dokladu -- EET prodej (pokladna) - dříve dočasně pod názvem Maloprodej -> možnost zablokování spuštění modulu --- prodej ze skladu (EET prodej) - povolení nebo omezení možnosti vybírat do EET prodeje položky ze skladu --- prodej bez skladu (EET prodej) - povolení nebo omezení možnosti vkládat do EET prodeje libovolný text s cenou --- rekapitulace (EET prodej) - povolení nebo omezení zpracování rekapitulací z modulu EET prodej - pracujeme na dalších úpravách, vyplývajících z konzultace (školení) k EET s uživateli (27.2.) Datum 23. 02. 2017 - 22:15 -------------------------- DPH - Kontrolní hlášení - zrušení nespávné hlášky o chybách, která se objeví po volbě vytvoření XML i po bezchybné kontrole DIČ Faktury přijaté - oprava chyby při zadávání vlastního evid. čísla faktury pomocí tlačítka F3 Datum 20. 02. 2017 - 13:30 -------------------------- Přiznání k DPH - oprava tisku formuláře (chyba : nelze tisknout, sestava se nevleze na stránku...) -- v této souvislosti upozorňujeme, že se nově tisknou obě strany přiznání do 1 sestavy (už není zvášť 1. a 2. strana) - Maloprodej - EET -- číslo dokladu se přiděluje z dokladové řady pro prodejky (PV) (- pro maloprodej doporučuji novou řadu mimo běžný prodej za hotové) -- do dokladové řady doplňte výchozí sklad, ze kterého se prodává (pokud budete prodávat ze skladu), resp. i středisko -- systém přidání nového dokladu stejný jako u všech dokladů - výběrem dokladové řady + Enter -- Prodej ze skladu (výchozí) - první záložka ---- před výběrem položky možnost změnit prodávané množství ---- položky přidáváme vyplněním EAN kódu, resp. katalogu (jako ve skladu) ---- druhá možnost - dvojklikem na položku v seznamu skladových karet ---- doplní se prodejní cena a % DPH dle skladového ceníku dle vybraného typu prodejní ceny ---- třetí možnost - pomocí tlačítka Přidat lze vložit prázdný řádek mimo sklad a veškeré údaje dopsat ručně ---- tlačítkem Smazat vymažete řádek, na kterém stojí kursor v levé části -- Zjednodušený prodej - druhá záložka ---- slouží k jednoduchému prodejnímu dokladu bez vazeb na skladovou evidenci ---- můžeme vkládat jednotkovou cenu bez DPH (standardně) nebo cenu včetně DPH po předchozím zaškrtnutí pole Zadávat cenu včetně DPH ---- standardně je nastaveno množství=1, lze změnit i sazbu DPH ---- uložení řádku odpovídajícím tlačítkem ---- oprava, výmaz řádku stejně jako na první záložce -- Uložení nebo zrušení celého dokladu provedete stisknutím příslušných tlačítek vpravo dole ---- po uložení se program dotáže zda vystavit doklad EET ---- údaje povinné pro EET se vytisknou na tiskovou sestavu -- Rekapitulace - třetí záložka ---- bude sloužit pro přehledy maloprodeje dle zadaných kriterií ---- prozatím není ještě dokončeno Datum 08. 02. 2017 - 12:30 -------------------------- QR kód na vydané faktuře -- úprava generovaného kódu pro kombinovanou variantu QR platba včetně QR kódu faktury (u některých bank hlásila jejich aplikace mobilní banka, že je chyba ve formátu) k EET ... -- přidán formulář "Maloprodej" v menu "Vstupy" -- připravujeme další informace Datum 25. 01. 2017 - 14:45 -------------------------- Pozor!!!! ********* Podívejte se na horní lištu programu, kde je uvedeno datum verze. Pokud je 23. nebo 24. 1. 2017, čtěte dál. Pokud starší, text níže se vás netýká. Jestliže jste se ke čtení této zprávy dostali kliknutím na ANO z formuláře s výzvou na začátku programu, že je k dispozici nová verze, tak ji teď nestahujte. Tento formulář ukončete a vraťte se sem znovu pomocí nabídky "Program", "Internetová aktualizace..." jak to bylo dřív a pak teprve aktualizujte. A až budete mít staženou tuto verzi z 25. 1. 2017, tak už to bude zase ok. Datum 24. 01. 2017 - 12:30 -------------------------- - oprava kontroly na VIES, nespolehlivé plátce v expedičních příkazeh, prodejkách za hotové, skladových fakturách - skladové prodejky - přidáno odesílání dokladů EET včetně tisku Datum 23. 01. 2017 - 20:00 -------------------------- - Kontrola DIČ / VIES --- vzhledem k tomu, že poslední dobou nelze spolehlivě ověřovat plátce v evropské databázi VIES a reakce na možnou opravu ze strany MF ČR není dosud žádná, je v programu kontrola CZ DIČ přesměrována na český registr nespolehlivých plátců, který umožňuje i běžné ověření plátce DPH. Databáze VIES je i nadále použita jen pro kontrolu "nečeských" DIC (VAT). Tato změna přináší značné zrychlení odezvy. Bohužel žádný z registrů nemá službu pro ověření, resp. zjištění "osob registrovaných k dani" a tak se v případech, kde je u partnera vyplněno DIČ, ale nebylo nalezeno v seznamu plátců DPH, objeví informace, že není plátce, ale "může být registrován k dani" (silniční, z příjmů apod.). Kdyby nebylo Kontrolního hlášení, tato DIČ bychom ani nepotřebovali ... Dalším vylepšením je při zadávání nového partenra do seznamu načtení základních údajů z registru ARES i pro fyzické osoby. - EET - oprava vyhodnocení dokladů pro registraci v EET - Aktualizace programu - změna oznámení --- po zjištění, že je dostupná nová verze, program vždy vyzve k aktualizaci. Samozřejmě jen při přihlášení správce a je-li nastaveno "zjišťování aktualizací". Důvodem úpravy jsou časté případy, kdy máte verzi i několik měsíců starou a pak ... :-) - a opět připomínáme tisk QR kódů na vašich vydaných fakturách (stěžují si nám někteří vaši odběratelé :-) Datum 11. 01. 2017 - 13:00 -------------------------- Prosíme všechny naše klienty, aby na své vydané faktury tiskli i tzv. QR kód. Jeho rozšíření pomůže později i vám, protože až vám dojdou faktury od dodavatelů rovněž s QR kódem, budete je moci do účetnictví vkládat pomocí čtečky. Nastavení provedete takto : formulář "Možnosti nastavení", záložka "Vzhled", zaškrtnout "Tisknout QR fakturu". Zaškrtnutím QR platby povolíte programu, aby se případně při tisku pokusil přidat do QR symbolu kromě fakturačních i platební údaje. - Faktury vydané -- přidána sestava "Faktura_ceska_s_uctovanim_2X", která vytvoří najednou běžnou fakturu (s případným QR kódem dle nastavení) a zároveň i fakturu s tiskem účetního dokladu (vždy bez QR kódu) -- opravena chyba u klasického tisku sestavy "Faktura_ceska_s_uctovanim" - Faktury přijaté -- další úpravy pro čtení QR kódu. Tisk zatím není bohužel rozšířen (viz výše), ale program už je připraven. -- Jak na to : --- 1. Musíte mít čtečku QR kódů (nestačí obyčejná lineární (1D) čtečka, ta si s QR formátem neporadí) --- 2. Nastavit v programu na formuláři "Možnosti nastavení", záložka "Faktury" , vlevo dole zaškrtnout "Mám čtečku a chci načítat faktury" --- 3. Na formuláři pro vkládání přijatých faktur do evidence se po vybrání dokladové řady objeví obrázek se symbolem QR kódu (v červeném rámečku), klikněte na něj myší, rámeček bude zelený, v tu chvíli vmete vaši čtečku a naskenujte kód z dodavatelské faktury. --- 4. Program dekóduje všechny obsažené údaje a vyplní do příslušných polí na formuláři. Na vás už je pak jen zběžná vizuální kontrola a uložení... --- QR kód vždy obsahuje : Číslo dokladu (ID), datum vystavení dokladu (DD), celkovou částku (AM) může a obvykle také obsahuje např. údaje o typu daňového plnění, zda je to záloha nebo daňový doklad, celkové částky rozdělení dle sazeb DPH, datumy DÚZP a splatnosti, vaše i dodavatelovo IČO a DIČ atd. - Skladová evidence -- rekapitulace skladových pohybů - doplněna o rekapitulaci dle sortimentů -- stav skladových zásob - tisková sestava upravena v hodnotě Dispoziční stav dle parametrů objednávek -- tisk faktura-sklad - doplněno o tisk QR kódu (stejně jako v režijních fakturách) *********************************************************** Konec - starší informace jsou k dispozici na www.compex.cz ežijních fakturách) *********************************************************** Konec - starší informace jsou k dispozici na www.compex.cz