Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== Datum 27. 03. 2013 - 11:15 -------------------------- Ještě jedna aktualizace pro rok 2012 pro podnikatele s ROZVAHOU v PLNÉM ROZSAHU (zkrácená je OK) ------------------------------------------------------------------------------------------------ z dosud neznámé příčiny se v textu přidaných řádků 78 a 79 tiskl chybný text (stejný jako ř.77). Výpočet a hodnoty byly v pořádku, jde jen o formální opravu textu. Pokud jste již aktualizovali program verzí z 15.3., není třeba provádět žádné další úkony s účtovým rozvrhem apod. Opravdu se jedná jen o výměnu sestavy. Datum 15. 03. 2013 - 13:00 -------------------------- Upozornění pro podnikatelské subjekty (netýká se PO a neziskových org.)! ========================================================================= Dnes byla vydána nová aktualizace pro rok 2012 !!! ------------------------------------------------------ Oprava se týká výkazu ROZVAHA: 1. přibyly nové řádky 77, 78 a 86 2. Ve sloupci "minulé období" se netiskla hodnota hospodářského výsledku (chyba vznikla při úpravách modulu Manažer) Důležité : Po aktualizaci je před vlastním výpočtem výkazu NUTNÉ spustit "Aktualizaci ze vzoru" (tlačítko Další možnosti) na číselníku účtový rozvrh! Za problémy se moc omlouváme. Datum 28. 01. 2013 - 21:30 -------------------------- - jen pro Příspěvkové organizace -- 2. oprava tisku Přílohy (tisk naležato) - tentokrát už naposledy :-) Datum 21. 01. 2013 - 15:00 -------------------------- -DPH -- Upozornění - v posledním přiznání za rok 2012 (prosinec a 4.Q) je nutné vyplnit i pole "Kód zdaňovacího období následujícího roku". ALE PŘÍPUSTNÉ JSOU POUZE KÓDY "M" a "Q" (M10 a Q2 už není povoleno). - Přenos daňové povinnosti -- automatický výběr období v kontrolní sestavě PDP -- při opravě faktur s přenosem DP se při vstupu do evidence PDP nahradí partner, DIČ, datum_dph a období dle opravené faktury Datum 17. 01. 2013 - 12:00 -------------------------- Info k přiznání k DPH --------------------- Dle konzultace s FÚ ve Zlíně i Otrokovicích máme potvrzeno, že za rok 2012 se pořád podávají přiznání na formulářích vzor č. 17. Nový vzor č. 18 platí až pro přiznání za rok 2013. Elektronické podání se rovněž posílá na pořád na místně příslušný FÚ (nyní se to jmenuje "Územní pracoviště"), např. do Otrokovic. V této souvislosti znovu upozorňujeme na nová čísla datových schránek. Jejich seznam najdete na našich www stránkách v sekci "Rady a pokyny k účtování". pro Příspěvkové organizace ========================== - opravena chyba v tisku Přílohy - v tisku na tiskárnu se některé sestavy tiskly "naležato" a nevešly se na papír Datum 09. 01. 2013 - 15:00 -------------------------- EPO - Přiznání k DPH, Souhrné hlášení a Přenos dańové povinnosti Doplnění (OPRAVA) informace (níže) týkající se nových finančních úřadů: - 2 kolonky pro FÚ a Uzemní pracoviště zůstávají, ale do čísla pro 1. pole "Finačnímu úřadu v,ve,pro" se uvede 3-místné číslo, které je naprosto nelogické a nic neříkající. Podle číselníku, který najdete na našich stránkách s sekci "Rady a pokyny k účtování" si v "parametrech na záložce DPH doplňte správný kód. Takže např. pro Zlínský kraj je to 464! Toto číslo ovšem nikde jinde nenajdete - je to sladké tajemství daňového portálu a které jsme pracně vydolovali na GFŘ v Praze. Číslo "Územního pracoviště" najdete ve stejném dokumentu a to je opravdu 4- místné číslo, např. 3301 pro "Zlín" a 3306 pro Otrokovice atd. Od roku 2013 došlo i ke zrušení všech 199 klasických "Finančních úřadů" a bylo vytvořeno nových 14 podle krajů plus jeden tvz. "Specializovaný", ale zatím nevíme k čemu. Např. u nás je to nový "Finanční úřad pro Zlínský kraj". Stávající místní úřady se přejmenují na "Územní pracoviště" (zkrátka budeme mít zase víc úředníků...). Na formuláři Přiznání k DPH (v18) jsou v záhlaví 2 kolonky pro určení příslušného FÚ. Ta první ("Finančnímu úřadu pro / Specializovanému finančnímu úřadu pro") se vyplňuje tak, že se uvede např. "Zlínský kraj". Druhá se jmenuje "Územní pracoviště v,ve,pro" a do ní se uvede např. "Zlíně", "Otrokovicích" apod. Ale to není vše - s tím se mění i kódy těchto úřadů v exportu (XML) pro EPO. Do roku 2012 stačilo mít předvoleno např. pro Zlínský FÚ číslo "303", ale nyní je třeba nastavit v programu název a číslo pro 1. údaj = "Zlínský kraj" a číslo je 3300! A další (2. řádek) je to "územní pracoviště" a nově rovněž 4-místné číslo a např. pro "Zlín" je to 3301! Bohužel nebylo ponecháno ani to staré číslování. Kromě toho: - mění se i čísla účtů pro placení daní! - dokonce se mění i ID čísla datových schránek pro Finanční úřady VŠE najdete na našich stránkách www.compex.cz ------------------------------------------------------------------------ Vítejte v Novém roce 2013! Tak jsme se přece jen dočkali a na poslední chvíli byla schválena novela ZDPH s tím, že nové sazby 15 a 21% platí hned od začátku roku. Bohužel je to je asi jediné, co se dá o zvýšených sazbách říci. Zatím je v plánu, že by měly zůstat v této výši 3 roky a pak by měla příjít jedna ve výši 17,5%. Ovšem mezitím budou volby ... Pokud provedete po "založení roku 2013" i níže popsanou aktualizaci verzí pro r. 2013, systém sám vymění v parametrech i sazby DPH. Zde je jednoduchý návod, jak si připravit program pro nový účetní rok : - Jak si připravíte program pro rok 2013 ? -- 1. na síti nepracují jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2012, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikneta na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2013". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2013 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2012) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2012" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2012 na 2013 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2012 na 2013. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 12 za 13. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2013 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření účetnictví pro rok 2013. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2012 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2013. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2012 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2012 (obvykle ...\COMP2012) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2012 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2013 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2013. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2013, ale sám je pořád ve verzi 2012, neznal by nové úpravy DPH apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2013. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2013 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. Datum 18. 12. 2012 - 15:45 - dnes 2. oprava!!!! ----------------------------------------------- OBECNÁ INFORMACE - Vzhledem k tomu, že do dnešního dne není bohužel jasné, co bude se sazbami DPH pro příští rok, usilovně pracujeme na úpravě i pro jednu sazbu (17,5%). Nová verze pro rok 2013 s těmito úpravami by měla být k dispozici hned po Novém roce. + ! oprava chyby při vystavování vydaných faktur při použití kód pro Souhrnné hlášení v rozmezí 1 až 8 + tato aktualizace obsahuje různé drobnější úpravy týkající se zrychlení práce + na deníky faktur (P i V) je na tlačítko "Další možnosti" vrácena volba "Zběžná kontrola faktur", kterou jsme zrušili na zač. roku 2011 + v deníku faktur vydaných je pro lepší přehlednost ve sloupci "var. symbol" nyní v případě stejného čísla jako u ev. č. dokladu pouze znaménko "=" Datum 26. 11. 2012 - 12:00 -------------------------- POZOR! Důležité informace!!! ***************************** 1. Pravidelné podzimní školení je z důvodů nejasností kolem zákona o DPH odloženo. V tuto chvíli nevíme, jaké sazby budou platit, ale důležitější je to, že může platit jen jedna. V tom případě budeme muset poněkud upravit program (vystavování faktur, přiznání apod.). Počítáme i s tím, že se možná se uvidíme na jednodenním semináři např. v lednu, bude-li to mít smysl. Jarní akce se ale určitě konat bude! 2. Jako náplast za zrušené školení jsme pro všechny (mimo neziskových organizací) zpřístupnili zdarma modul MANAŽER - GRAFY --------------------- s tím, že má tato omezení : a) pracuje pouze s daty letošního roku a jen ve FIS3000 pro rok 2012! b) nelze pracovat s daty minulých let (porovnávat roky) c) formuláře pro tvorbu a úpravy grafů a ekonomických ukazatelů jsou zablokovány Použití je velmi jednoduché - stačí z hlavního menu vybrat "Manažer (grafy) a pak hned 1. řádek "GRAFY". Je tam připraven seznam nejčastěji používaných variant, který můžete využít. Data se jednorázově načtou a zůstavají v pracovních souborech, ze kterých se pak pro výpočty čerpá. Pokud mezitím přibudou nové doklady v účetnictví a chcete je mít zase zohledněny v grafech, klikněte na tlačítko "Aktualizovat data" na hlavním formuláři modulu (grafy) - toto můžete dělat kdykoliv a pořád dokola. Poznámka : Pro výpočet některých "Poměrových ukazatelů", např. Produktivita práce je třeba nastavit tzv. konstanty (je na to formulář), v tomto případě se jedná o počet pracovníků. Výchozí hodnota je 1 pracovník. Drobný majetek a operativní evidence - oprava tlačítek pro vytvoření nové karty majetku, opravu a výmaz - další drobné úpravy Datum 12. 11. 2012 - 13:00 -------------------------- Drobný majetek a operativní evidence - oprava výběru dle místa Datum 7. 11. 2012 - 14:00 ------------------------- Formulář pro tisk sestav ------------------------ - oprava některých "rozhozených" sestav vč. exportu do PDF - nyní lze přerušit generování sestav stisknutím MEZERY. Dojde-li k tomu, že např. omylem spustíte generování náhledu mnoha stránek, nemusíte čekat, až to dojede do poslední stránky. Mezerou vytváření náhledu ukočíte a uvidíte jen ty stránky, které se stihly vytvořit. - konečně dořešeno použití rolování myší v prohlížení sestavy (pokud není vidět celá) a pracujeme na tom, aby rolování fungovalo i na celé stránky - znovu upozorňujeme na možnosti použití klávesových zkratek (T/P/Z/B/E/ENTER ...). Např. při exportu do PDF stačí v náhledu sestavy stisknout na klávesnici "E" a "Enter". Nemusíte najíždět na malé ikonky. - znovu upozorňujeme na možnost přednastavení startovací velikosti náhledu (100%, Celá stránka,...) - toto lze vybrat na formuláři "Možnosti nastavení - parametry" - viz popis ze dne 24.10.2012 Datum 31. 10. 2012 - 13:15 -------------------------- Formulář pro tisk sestav ------------------------ - opravena chyba tisku (při odeslání na tiskárnu bez náhledu se tiskla jen 1. strana) - opět funguje Odesílání sestavy (souboru) e-mailem. Datum 29. 10. 2012 - 12:15 -------------------------- Formulář pro tisk sestav ------------------------ - na základě připomínek je dodáno, resp. vráceno tlačítko "TISK", tj. lze tiskout na tiskárnu hned i bez náhledu. Při aktivaci je sice výchozím tlačítekm "Náhled", ale stiskem kláves T/P se automaticky sestava posílá na tisk. Lze použít i klávesy 1,2,3.. a ENTER při tisku více kopiíí najednou. - obnovena možnost "hromadného" tisku faktur Úprava pro Příspěvkové organizace --------------------------------- - pokud máte nastaveno "zjišťování aktualizací", tak víte, že se při existenci nové verze vymění žluté "sluníčko" v levém horním rohu za červené. Od této verze se může objevit i BÍLÉ, které signalizuje, že je k dispozici nová aktualizace určená právě jen pro Příspěvkové organizace! Touto úpravou jsme chtěli docílit toho, že v době, kdy se vydávají nové veze dost často, zbytečně jsme "nutili"! k aktualizacím i běžné podnikatelské subjekty, kterých se úprava netýkala. Datum 24. 10. 2012 - 13:00 -------------------------- POZOR! Od této verze je VELKÁ ZMĚNA na formuláři v tisku sestav! ---------------------------------------------------------------- Nový formulář je poněkud "očesaný", ale je to proto, že původní funkce (Exporty, výběr stran do-do apod.) jsou nyní přesunuty až do vlastního prohlížení sestavy. Zároveň byl zrušen výběr tisku ve verzi 8 nebo 9 (od nynějška je pouze verze 9). Z tohoto důvodu mohou vypadat některé sestavy "poněkud jinak". Nyní musíte sestavu v každém případě nejdříve "vidět", tj. zobrazit v náhledu a pak teprve tisknout, exportovat apod. V náhledu fungují tyto předvolené klávesy (písmena mohou být i malá): "ESC" = konec, nechci tisknout "T" nebo "P" = tisknout (naskočí formulář s výběrem tiskárny a možností nastavení stran atd.) "E" = Exportovat (PDF,XLS,DOC,HTML,...) "1/2/3" = tisknout a hned nastavit počet kopií (např. klávesa 2 vyvolá tisk a přednastaví, že se mají tiskout 2 kopie) "H" nebo "F" = Hledat libovolný výraz v sestavě - NOVINKA! Velmi užitečná pomůcka! ENTER nebo "Z" nebo "B" = návrat na výběr sestavy (např. chci si vybrat jinou variantu) "+" nebo "-" = zvětšení nebo zmenšení náhledu Výchozí velikost náhledu lze nyní nastavit v "Možnostech nastavení - parametry" na záložce "Ostatní" V případě, že byste v souvislosti s tiskem sestav narazili na nějaký zásadní problém nebo měli připomínku, kontaktujte nás. Příkazy k úhradě ---------------- Do této verze se v tiskly jednotlivé příkazy po jednom (v případě, že příkaz k úhradě je na více stran), nyní jsou všechny sloučeny do jednoho tisku. Podobou úpravu chystáme do dalších sestav, kde to bude vhodné. DPH --- -> Kontrolní sestava k DPH - přidáno ověřování účtu 343 ve vazbě na DÚ (zda je při daném kódu účet na správné straně) -> Opravena chyba v tisku "Sumarizace DPH - výpočet vypořádacího koeficientu" Obecné ------ --> Program nyní pracuje v minimálním rozlišení 1024 x 768! Tato změna umožnila "zvětšení" většiny formulářů a tím i zobrazení více údajů (sloupců). --> Při ukončování programu by neměly být "rozdělané žádné formuláře"! Nyní program na tuto skutečnost upozorní, t.j. zavřete všechno a pak teprve ukočete program. Úpravy pro Příspěvkové organizace ================================= -> PAP --> Přidána kontrola účtů a kódů --> Možnost tisku (opisu) odesílaných údajů --> Export lze spustit i nabídky "Obsluha","Export dat" -> IMZ (Inventarizace) --> Do tisku inventuy dle účtů jsou přidány účty oprávek (082,088) -> Tisk "Přílohy PO" --> Všechny přílohy mohou být v tisku sloučeny do jedné sestavy. Důvodem je potřeba posílat na obchodní rejstřík roční závěrku tak, že celá Příloha musí být v jednom tisku (PDF). -> Export dat --> Původní text nabídky "Export -> PVT" je nahrazen novým "Export -> Gordic". Tato volba bude k dispozici do konce roku, od příštího s ní nepočítáme z důvodů zbytečnosti a bude odstraněna. Přenos dat na nadřízené orgány (zřizovatele), tak kde je to vyžadováno, bude řešen jinak a budete s ním včas seznámeni. Datum 28. 8. 2012 - 8:30 ------------------------- - Skladová evidence -- odstranění chyby "Záznam mimo rozsah" při práci s nerealizovanými doklady Datum 23. 8. 2012 - 14:30 ------------------------- - Homebanking A - export příkazů k úhradě --- přidán nový formát MULTICASH 3.2 - soubory CFU (urgentní platby) Datum 21. 8. 2012 - 13:15 ------------------------- - Různé -- oprava možného problému (hlášky) při aktualizaci verze z počátku tohoto roku - Úpravy pro Příspěvkové organizace --> PAP - doplněny kontrolní sestavy - Pozor! Není to úplně finální verze, na vývoji se pořád pracuje Datum 2. 8. 2012 - 8:00 ----------------------- - Úpravy pro Příspěvkové organizace =================================== --> PAP - úprava formátů XML souborů Datum 27. 7. 2012 - 11:15 ------------------------- - Úpravy pro Příspěvkové organizace =================================== --> PAP - možnost Exportu XML souborů (Sourhn, ČástX, ČástXI, ČástXII, Část XIII). Nabídka "Účetnictví", "Další možnosti", "Pomocný analytický přehled", "Export do XML". Datum 23. 7. 2012 - 11:20 ------------------------- - aktualizace není nutná pro ty, kteří nevyužívají párování skladových dokladů - úpravy přístupu do pole Skl.doklad při účtování dodavatelské faktury a pokladny - posledně to nějak zmizelo Datum 18. 7. 2012 - 15:20 ------------------------- - oprava formuláře pro zaúčtování prodeje za hotové - úpravy přístupu do pole Skl.doklad při účtování dodavatelské faktury a pokladny - doplnění upozornění zda žádá odběratel zasílat vystavený doklad elektronicky i do režijních vydaných faktur - úprava rekapitulace sklad. zásob - zohlednění ukončených OP a OV do nápočtu stavů - seznam připojených uživatelů - možnost roztažení okna se seznamem pro větší přehlednost Datum 14. 7. 2012 - 23:00 ------------------------- POZOR! Důležitá změna! Od této verze již není s programem pracovat v rozlišení obrazovky menším než 1024 x 768! Na 99% stávajících monitorů je toto rozlišení naprosto běžné již několik let, takže se nemusíte ničeho obávat a kupovat nové vybavení. V případě, že je vaše rozlišení zobrazení nastaveno na menší než požadované, např. 800 x 600, program se po spuštění automaticky přepne do vyššího režimu a po skončení se zase vrátí na vaše přednastavené hodnoty. Změna je provedena z důvodu nutnosti zobrazit na formulářích více údajů. V případě, že máte v "Možnostech nastavení - parametry" (záložka Ostatní) nastaveno "Ukládat pozice a nastavení formulářů, doporučujeme provést po aktualizace vymazání dřívějších uložených "vlastních" změn sloupců a rozměrů formulářů a to následovně : - přihlaste se do programu jako správce, v nabídce "Obsluha", zvolte "Zrušení nastavení všech formulářů" a pro "všechny uživatele". Nemusíte se ničeho obávat, žádná data ani "vlastní sestavy" se vám neztratí, pouze se program "vyčistí" a bude nastaven do základního (výchozího) režimu. Po aktualizaci a této operaci si můžete případné vaše úpravy tvořit jako dřív. Věříme, že vám tím nezpůsobíme žádné komplikace a jistě budete s touto úpravou spokojeni. - Opravy pro Příspěvkové organizace =================================== --> odstraněna chyba - rozdíl mezi Výkazem zisků a Rozvahou v XML pro CSÚIS + oprava "vypadlého" zobrazování zbytku k rozúčtování u faktur Datum 12. 7. 2012 - 13:30 ------------------------- - Úpravy pro Příspěvkové organizace =================================== --> upraveny struktury XML souborů pro CSUIS (Výkaz zisků a Příloha) - platí od 2. Q. 2012 --> PAP - od této verze lze pořizovat doklady s potřebnými údaji. Jednorázové úpravy v dotčených PO provádíme individuálně po dohodě (pracovní termín pro tyto úpravy jsme stanovili do 20. 7.). Soubory PAPu mají být sice odeslány do 30. 7., ale platí výjimka do poloviny srpna. + další Datum 23. 5. 2012 - 16:00 ------------------------- Skladová evidence a objednávky - úprava vstupu počátečních stavů a ceny_mj ve skladových kartách - import objednávek z formátu ISDOCS - export (tisk) faktur ve formátu ISDOCS + další drobné opravy a vylepšení Datum 18. 5. 2012 - 12:45 ------------------------- - KONTROLA zaúčtování fatur (vyhledání faktury, která je podle knihy faktur zaúčtovaná, ale účetní doklad fyzicky chybí). -- tato kontrola je nyní přidána do: --- 1. Nabídky "KONTROLA Zaúčtování faktur" - část "obecné kontroly" č.1) --- 2. Při zpracování sestav pro DPH (při tisku "Kontrolní sestavy" i "Formuláře přiznání") --- 3. Na denících faktur (Přijatých i Vydaných) - dole ne formuláři nyní najdete "mini" tlačítko s vykřičníkem (!) - vedle tlačítka "Další možnosti". Kliknutím na něj proběhne rychlá kontrola zaúčtování. - Modul Homebanking B - načtení elektronického výpisu - Přidán formát GEMINI v.5 - Data minulých období -- drobná úprava pro případ načtení "zdvojených" účtů Skladová evidence -- úprava expedičního příkazu při práci s cizojazyčným překladem obsahu dodávky -- úprava vložení nových skladových karet (pro metodu pevných cen) -- seznam sklad. sestav lze přetřídit a hledat dle názvu -- aktualizace názvu obsahu sestavy (na volbu) dle změněných názvů kmenových karet -- vložení příjemky do výdejky včetně zakázky -- kontrola příjemky na existenci dle čísla faktury Datum 12. 4. 2012 - 14:00 + 23:40 (Pozor! Dnes již 2. aktualizace) ------------------------------------------------------------------ - Pro příspěvkové organizace -- oprava chyby při vytváření souborů pro CSUIS - Skladová evidence -- úpravy v expedičních příkazech a objednávkách přijatých Datum 5. 4. 2012 - 7:30 ------------------------- - Skladová evidence -- úprava expedičního příkazu při práci s cizojazyčným překladem obsahu dodávky Datum 2. 4. 2012 - 15.30 ------------------------- - MAJETEK - rozšíření možnosti zpracování odpisů při stanovení zbytkové hodnoty -- zbytková hodnota se zpracovává pouze v účetních odpisech majetku -- v případě nastavení Konstatního odpisu se přepočítá hodnota odpisu tak, aby se celková hodnota majetku, --- ponížená o zbytkovou hodnotu účetně odepsala během stanovené doby --- (tzn. hodnota měsíčního (ročního) odpisu se při zadání zbytkové hodnoty poměrově sníží) -- v případě nastavení účetního odpisu Jako daňový odpis nebo % daňového odpisu --- zadáním zbytkové hodnoty se bude odpisovat stále stejně (tzn. hodnota měsíčního (ročního) odpisu se nezmění) --- majetek se bude účetně odpisovat stejně, ale pouze do výše zbytkové hodnoty (zbytková hodnota se pak bude rovnat zůstatku) - Skladová evidence -- úprava expedičního příkazu při práci s cizí měnou, recyklační přirážkou, spotřební daní + další drobné opravy a vylepšení Datum 26. 3. 2012 - 14.30 ------------------------- Oprava v tisku Výkazů a Příloh pro příspěvkové organizace + další různé drobnosti Upozornění : Dnes byla dána ke stažení i aktualizace pro rok 2011. Oprava se ale týká pouze tisku Výkazu zisků a ztrát ve ZKRÁCENÉM rozsahu (ve sloupci minulé období). Datum 21. 3. 2012 - 12.15 ------------------------- PRO PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ------------------------- - oprava výpočtů Rozvaha a Výkazu zisků a ztrát -- nezapomeňte provést i aktualizaci ze vzoru (viz pokyny ze 14.3.2012) -Vysvětlivky k novým položkám v evidenci majetku : -- Zbytková hodnota - číselný údaj. Lze do něj zadat hodnotu účetního zůstatku, do kterého se bude majetek odpisovat. Standardně je hodnota tohoto pole nulová, tudíž majetek se bude odpisovat až do 0. -- CZ-CPA (Klasifikace produkce) nebo CZ-CC (Klasifikace stavebních děl) - zavedeno zejména pro příspěvkové organizace s odvoláním na nový účetní standard ČÚS-708. Ostatní typy organizací mohou pole použít k zadání klasifikace majetku SKP. --- v případě zařazení klasifikace do CZ-CC uveďte kód do kolonky CZ-CPA a označte faječkou políčko CZ-CC --- pro jiné než příspěvkové organizace napište kód klasifikace (SKP) do kolonky CZ-CPA a CZ-CC nezaškrtávejte - Skladová evidence -- expediční příkazy - vylepšení síťového provozu -- další drobné úpravy (rekapitulace, skladové faktury, atd.) Datum 14. 3. 2012 - 14.45 ------------------------- Informace jsou rozděleny na 2 části (PO a ostatní) PRO PŘŚPĚVKOVÉ ORGANIZACE ------------------------- Změna se týká přinejmenším : 1. Směrné účtové osnovy (např. zrušeny účty sk. 61 a 62, přidány nové atd.) 2. Výkazu zisků a ztrát (v souvislosti s osnovou) 3. Rozvahy (v souvislosti s osnovou) 4. Přílohy (v souvislosti s osnovou + je úplně zrušena část A.10. Po aktualizaci hlavně nezapomeňte otevřít nabídku Číselníky, Účtový rozvrh a pak “Další možnosti” a tam zvolte “Aktualizaci ze vzoru”. Tím se u vašich účtů nastaví správné (nové) čísla řádků pro výpočty výkazů. Pokud máte v tomto seznamu i zrušené účty sk. 61.. a 62.. (aktivace), tak je za předpokladu, že na nich není letos účtováno klidně smažte. Jinak je potřeba najít doklady s těmito účty a opravit (dát na 507 apod.) Další úprava se týká výstupů pro GORDIC. V souvislosti se zavedením další lahůdky, která se jmenuje Pomocný analytický přehled (PAP), se mění o rozsah položky “ODPA” ze 4-místné na 6-ti místnou. Ale pozor, platné jsou OBA formáty a tak je program FIS3000 vygeneruje v odpovídajícím formátu podle nastavení v “Možnosti nastavení – parametry” na záložce “Účetnictví”. Tady přibylo nové zaškrtávací pole “Použít účtování o pomocném analytickém přehledu (PAP)”. Bude-li označeno, tak bude výstup pro Gordic nový (Věta Eg), jinak původní (věta Dg). Tato nová úprava se letos naštěstí týká jen malého množství PO, ale od příštího roku do tohoto spadnou asi všechny naše příspěvkové organizace. Kdo účtuje PAP už letos, zaškrtne, jinak nechejte být. NA ÚPRAVĚ PROGRAMU PRO ÚČTOVÁNÍ o PAPu se nyní INTEZIVNĚ PRACUJE. SPOLEČNÉ ÚPRAVY --------------- - Účetnictví -- úprava kontrolní sestavy pro režim přenosu daňové povinnosti - Majetek -- rozšířeno o možnost zadání v jednotlivých kartách : --- klasifikace CZ-CPA (CZ-CC) --- zbytková hodnota (pro zastavení účetního odpisu, pokud zůstatek dosáhne této hodnoty) - Sklady -- úprava hromadného přecenění prodejních cen, doplněno i o zaokrouhlení výsledné ceny v návaznosti na parametry skladu -- rekapitulace obratu zásob - doplněna vazba na dealera i ve výběrech pro množství a hodnotu -- na formuláři pro vydané faktury je přidáno "zaškrtávací políčko" pro označení, že jde o přenos daňové povinnosti a je automaticky spojeno s polem "Kod pro souhrnné hlášení = 9". Nadále můžete používat výber SH=9 nebo stačí zafajkovat tuto novou položku Datum 24. 2. 2012 - 8.45 ------------------------ - Přiznání k DPH -- Z neznámého důvodu (jako obvykle) došlo na portálu MF ČR (EPO2) ke změně struktury v XML souboru pro Přiznání k DPH. Po načtení se hlásila "propustná chyba" - název státu a nanačítal se řádek 11 - Přenos daňové povinnosti se sníženou sazbou! -- Při této příležitosti jsme upravili tisk a generování XML souborů pro Přenos daňové povinnosti : nyní se vytvoří oba soubory najednou (za dodavatele i odběratele, pokud jsou). Datum 22. 2. 2012 - 15.30 ------------------------- - Přenos daňové povinnosti -- na formuláři pro přijaté i vydané faktury je přidáno "zaškrtávací políčko" pro označení, že jde o přenos daňové povinnosti a je automaticky spojeno s polem "Kod pro souhrnné hlášení = 9". Nadále můžete používat výber SH=9 nebo stačí zafajkovat tuto novou položku - DPH -- v sumarizační sestavě k DPH byl opraven výpočet koeficientu - chybně se nezapočítával ř. 25 (přenos daňové povinnosti) - Obecně -- upraveno vyhledávání adresářů (např. pro načtení dat z minulých období). Na některých PC s Windows7 nebylo možné procházet celou siť. Datum 9. 2. 2012 - 13.40 ------------------------ - Majetek -- dlouhodobý majetek - oprava: v některých případech naskočila jen prázdná obrazovka :-( - Faktury vydané -- možnost zadávat při vystavení opravných faktur i DPH ve výši 9,10,19 % (opravy minulých let) - Přiznání k DPH -- upraven tisk Zálohového koeficientu, míto čísla v desetinném formátu jsou nyní procenta. V této souvislosti si upravte v "Možnostech nastavení - parametry" na záložce "DPH" zálohový koeficient např. z čísla 1 na 100 (resp. 0,81 na 81) - Skladová evidence -- skladové karty rozšířeny a záložku Kompletace - zobrazí ve kterých skl. sestavách (kompletacích) je daná karta obsažena -- tisková sestava kalkulace je doplněna o mezicoučty dle skladů Datum 2. 2. 2012 ----------------- - Kontrola zaúčtování skladů - rozšíření kontroly - Kontrolní tisk zůstatku účtů - rozšířen o spojovací klíč - číslo skladového dokladu + další drobné úpravy Datum 26. 1. 2012 ----------------- - Přenos daňové povinnosti -- na vydané faktuře byl poopraven způsob rozpočetení zaokrouhlení dokladu - Skladová evidence -- Příjem na sklad - rozdělena funce zadání celkové slevy a doprovodných nákladů na samostatná tlačítka (je tak umožněna kombinace obou zadání) -- úprava formuláře pro hromadné přecenění nákladových cen skladových zásob -- úprava formuláře pro dodatečné rozpuštění externích doprovodných nákladů do skladových zásob - Adresář firem -- na záložce Prodej můžete určit, zda odběratel požaduje zasílat doklady elektronicky -- při tisku vydaných faktur a expedičních příkazů program na tento požadavek upozorní + další drobné úpravy Datum 19. 1. 2012 ----------------- - Přenos daňové povinnosti -- Přidán kód 4 - stavební a montážní práce (nezadává se měrná jednotka ani množství) - Skladová evidence -- Přecenění evidenčních cen skladových zásob - nově upravený formulář pro hromadné přecenění --- zadáváte novou evidenční cenu pouze u položek, kterých se přecenění týká. --- po uložení změn program vygeneruje přeceňovací doklad (dokladová řada pro přecenění), který je nutné zrealizovat -- Rozpuštění externích doprovodných nákladů do ceny skladových zásob --- po uložení změn program vygeneruje přeceňovací doklad (dokladová řada pro přecenění), který je nutné zrealizovat - Kontrola zaúčtování skladů - příjem na sklad -- přidána možnost doplnění čísla příjemky i do pokladního dokladu (nákup na sklad v hotovosti bez faktury) -- přidána další kontrola na faktury přijaté, zaúčtované na 111,131, u kterých není vyplněno číslo příjemky - Evidence faktur -- v textu vydané faktury je upraven text oznamující "Přenos daňové povinnosti" -- upravena funkce přečíslování faktur (v některých sítích byly problémy) Datum 2. 1. 2012 ---------------- Verze pro rok 2012 již obsahuje změněnou sníženou sazbu DPH z 10 na 14% a také nový kód "4" pro stavební a montážní práce pro Evidenci pro daňové účely (přenos DPH). --------------------------------------------------- Zde jsou základní informace k novému účetnímu roku: - Jak si připravíte program pro rok 2012 ? -- 1. s programem 2011 nesmí pracovat žádní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2011, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale zvolíte "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2012". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2012 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2011) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2011" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2011 na 2012 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2011 na 2012. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 11 za 12. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2012 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Doplněno 2.1.2012 ----------------- Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření účetnictví pro rok 2012. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistěte, aby nebyl spuštěn rok 2011 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2012. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2010 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2010 (obvykle ...\COMP2011) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2011 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2012 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok 2012. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2012, ale sám je pořád ve verzi 2011, neznal by nové úpravy DPH apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2012. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2012 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. 10. Při ukončení programu zkontrolujte (resp. nastavte) nový správný adresář pro archivaci. Datum 22. 12. 2011 - 13:15 -------------------------- Pro příspěvkové organizace : upraven tisk inventarizačních sestav z majeteku (tiskne se úplně vše bez ohledu na účet) Účetnictví - oprava "Párování dokladů k fakturám" Datum 19. 12. 2011 - 15:00 -------------------------- - opravena chyba při tisku "české faktury" při dodání služeb (SH = 3) do EU (vznikla při úpravě tisku procent pro Přenos daňové povinnosti) Datum 15. 12. 2011 - 15:30 -------------------------- - opravena chyba při fakturaci z nového deníku exp.příkazů + další drobné úpravy --------------------------------------------------------- Školení FIS3000 - Konzultační den - 14.12.2011 Hotel Společenský dům - Otrokovice podrobnosti na www.compex.cz --------------------------------------------------------- Datum 14. 12. 2011 - 08:00 -------------------------- - opravena chyby při zaúčtování přijatých faktur - doplněna nová kontrola zaúčtování příjmu na sklad + další drobné úpravy Datum 7. 12. 2011 - 15:00 ------------------------- Příspěvkové organizace : - INVENTARIZACE -- oprava v tisku Rekapitulace účtů (v tisku jednotlivých účtů) -- drobná úprava v načítání dat pro inventarizaci majetku (nebralo to položky sice AKTIVNÍ, ale s vyplněným datem vyřazení. Nevím, proč, ale zjistil jsem, že to tak někdo v evidenci měl) - Skladová evidence -- nový formulář pro přecenění evidenčních cen zásob, možnost vložení (rozpuštění) externích doprovodných nákladů do evidenční ceny vybraných zásob Datum 4. 11. 2011 - 10:00 ------------------------- - Skladová evidence -- Deník expedičních příkazů (jen nový formulář) --- rozšíření funkce pro hromadnou fakturaci na jednoho odběratele o možnost seskupení a mezisoučet expedičních příkazů dle míst určení --- do starého formuláře deníku exp.příkazů nebyla a nebude tato možnost implementována -- Expediční příkazy - pořizování --- omezení některých funcí dle nastavení uživatelských práv -- Skladové sestavy - Test stavu zásob --- nově přidaná funkce pro výpočet stavu zásob, potřebných pro kompletaci --- až 15 současně zadaných různých skladových sestav Příspěvkové organizace : - INVENTARIZACE -- úprava výběru účtů do "Rekapitualce" (např. pro jistotu i účet 028, i když je netto = 0) -- přidána volba tisku za hmotný / nehmotný majetek (pro zvláštní použití) + další drobné úpravy Datum 7. 10. 2011 - 14:15 ------------------------- Příspěvkové organizace : Přidán formulář pro vytvoření INVENTARIZACE -- v nabídce účetnictví, Další možnosti, IMZ - Inventarizace - obecně -- v prohlížení úč. dokladů dle podmínek přidána možnost voby období pro DPH -- skladová faktura - doplněno zadání (výběr) zálohové faktury a obsahu dodávky -- stav zásob - do exportu zařazeny také všechny cizojazyčné názvy položek -- přenos daňové povinnosti - úprava kontroly na hodnotu základu <>0 + další drobné úpravy Datum 20. 7. 2011 - 9:15 ------------------------- - Přiznání k DPH -- přidány informační kontroly : --- když je ř. 3 až 13, musí být i 43, resp. 44 --- když je 10, 11, 25 - oznámí, že byste měli udělat i Výpis z daňové evidence --- když je 20,21,31 - oznámí, že byste měli udělat i Souhrnné hlášení - Přenos daňové povinnosti -- rozšíření možnosti zadávání datumu DPH a období - Sklady -- deník expedičních příkazů - do výběru přidáno místo určení, pošta, do prohlížení kdo doklad vystavil -- číselník sortimentu zásob - oprava duplicit -- číselník nákupních cen - přidán příznak měny k jednotlivým cenám Datum 15. 6. 2011 - 11:15 ------------------------- - Oprava včerejší aktualizace - omylem zablokovaný export příkazů k úhradě Datum 14. 6. 2011 - 10:00 ------------------------- - Upraven přístup k modulům HOMEBANKING v závislosti na rozsahu licence -- registrovaní uživatelé obdrží e-mailem nový licenční protokol a zadají dodatkovou registraci do programu -- ostatní (neregistrované) uživatele budeme řešit individuálně - Kontrolní sestava k DPH - drobná oprava - Kontrola zaúčtování faktur - oprava chybně nastavené kontroly Datum 1. 6. 2011 - 9:10 ------------------------- - do menu Sklad byla znovu doplněna možnost vyvolání starého formuláře pro Expediční příkazy Datum 31. 5. 2011 - 14:30 ------------------------- - Sklady - Převod všech zásob --> nová funce pro převod veškerého zůstatku množství z jednoho skladu na druhý - skladová faktura - možnost označení fakturačních skupin (v návaznosti na nastavení příslušného parametru v oddíle Faktury) - inventurní soupis zásob dle skladu a sortimentu Úprava pro ROZDÍLNÉ NÁKLADOVÉ A DPH OBDOBÍ u přijatých faktur (včetně interních dokladů) - od 24.5. program "umí" přidávat pomocné účtování. Ale nákladové období a období pro DPH se ukládalo špatně, tj. každé jiné. Z tohoto důvodu něšlo kontrolovat zůstatky. - tato aktualizace tento problém odstraňuje, ALE JE NUTNÉ všechny již pořízené doklady s pomocným účtováním otevřít a zase uložit. Zapíšou se správná období do jednotlivých řádků a pak lze kontrolovat zůstatek na 343. Datum 24. 5. 2011 - 14:00 ------------------------- ROZDÍLNÉ NÁKLADOVÉ A DPH OBDOBÍ u přijatých faktur - viz aktualizace z 20.5. ============================================================================ - při účtování Přijatých faktur a Interních dokladů lze nyní automaticky přidat "meziúčtování" rozdílných nákladových a DPH období -- nastavení : -- 1. na formuláři "možnosti nastavení", na záložce "Účetnictví" zaškrtněte volbu "Generovat pomocné zaúčtování ..." -- 2. v číselníku Daňových údajů opravte jednotlivé řádky s odpovídajícími kódy DÚ a přidejte si své analytické účty 383 (budou použity jako pomocné). Pokud je v tomto číselníku nenastavíte, program bude pracovat s čistým účtem "383". Ale i ten byste měli mít v účtovém rozvrhu. -- není to ještě úplně definitivní, doděláváme k tomu tiskové sestavy (např. hlavní knihu, stavy účtů apod.) ... - umožněno účtování více různých kódů pro Souhrnné hlášení Datum 20. 5. 2011 - 11:15 ------------------------- Nový formulář - VÝPIS Z EVIDENCE PRO DAŇOVÉ ÚČELY (Přenos daňové povinnosti) - kontrolní sestava evidence pro daňové účely je obdobou kontrolní sestavy pro souhrnné hlášení --- lze vybírat dle období a typu faktury (přijaté, vydané) --- kontrolují se křížově zápisy v evidenci faktur, účetnictví (oboje s kódem SH=9) proti Evidenci pro daňové účely : hodnoty, kód SH=9, DUZP, období --- DUZP musí spadat do stejného období (nelze mít např. DUZP duben a období květen) --- zjištěné nedostatky lze zobrazit v tabulce, popis chyby naleznete také pod příslušným dokladem v tiskové sestavě - lze tisknout formulář a pak vytvořit výstupní XML soubor - postup je obdobný jako u DPH a Souhrnného hlášení. Přes daňový portál vygenerujete XML pro Datovou schránku a odešlete na FÚ. - s novelou zákona o DPH se objevuje problém s doložením zůstatků účtů 343. Ten vznikne v případě rozdílných období "pro DPH" a "běžného - nákladového". Nyní pracujeme na úpravě, která by měla tento problém odstranit nebo nějak doložit. Pravděpodobně budete muset použít nový (pracovní) účet, např. 383XXX, přes který by se DPH (343) převádělo do příslušných období. K tomuto máme jedno doporučení : ================================ Pokud to půjde (nevyžaduje to ekonomická situace firmy), snažte se držet obě období stejná. Tj. "nákladové období" zvolte stejné jako období pro DPH. Nebude tak docházet k rozdílům. Účetním obdobím je rok - a na konci roku budete muset stejně tento rozdíl zaúčtovat. Ale jinak celý rok bude bez problémů. Úpravy ze školení : ------------------- - Rozbor hospodaření s tiskem skutečnost / plán je nyní doplněn kromě % i o hodnotu rozdílu. - Formulář DPH - opraven tisk koeficientu (do března koeficient 0,xx, od dubna % - 94 apod.) Nastavení zálohového koeficientu v parametrech zůstává, tj. číslo na 2 desetinná místa. - Změněn přenos textu při importu bankovních výpisů u mzdových dokladů - nyní se nahrazuje vámi vloženým textem, např. "Mzdový doklad" -- na dalších se pracuje ... POZOR!!! Důležité !!! ==================== Neustále se opakují velmi závažné problémy s antivirovým programem KASPERSKY. Pokud je to možné, nahraďte jej jiným nebo požádejte vašeho IT správce, aby provedl příslušná nastavení. V opačném případě může docházet k úplné ztrátě vašich dat! Datum 6. 5. 2011 - 14:10 ------------------------ Na žádost některých uživatelů jsou do programu vráceny "staší verze" kontrol zaúčtování (viz nabídka Účetnictví, Kontroly a párování účtů). Holt zvyk je železná košile :-) Od pondělí 9.5. do středy 11.5.2011 jsme všichni na školení ve Velkých Karlovicích. Tzn. nevolejte, pište e-maily a do nich vaše telefony. V nutných případech se ozveme. Datum 4. 5. 2011 - 14:50 ------------------------ Opravena chyba při účtování faktur (program požadoval u některých daňových údajů i vyplnění kód u pro Souhrnné hlášení) Datum 2. 5. 2011 - 21:30 ------------------------ Přenos daňové povinnosti a přijaté faktury - další menší úpravy (pořadí polí, nastavení výchozích Dú apod.) Datum 22. 4. 2011 - 14:15 ------------------------- Přidána možnost tisknout na sestavách "Účetní rok : 2011". Toto volbu lze zapnout (a také vypnout) na formuláři "Možnosti nastavení", záložka "Ostatní". Zatím není tento údaj na všech sestavách, postupně budeme doplňovat. Můžete zkusit např. v číselníku bakovních účtů - tisk. Přijaté faktury - upraveno pořadí polí (přeskakovala se předkontace) Interní doklad - upraveno pořadí polí (přeskakovalo se datum DPH) Archivace s odesláním mailem - oprava drobné chyby Faktury přijaté i vydané - po zadání kódu souhrnného hlášení "9 - Přenos DPH" se po uložení faktury otevře formulář pro zápis (opravu) do evidence Přenosu daňové povinnosti. Doplnění kódu plnění pro přenosd DPH do kmenových karet. Drobné úpravy ve skladových fakturách. Datum 19. 4. 2011 - 15:15 ------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - úpravy pro odesílání do CSÚIS ============================================================== - další oprava na Příloze A.10 -- z řádku 19 jsou vyhozeny účty 6723 a 6724 (resp.67203 a 67204). Načítaly se chybně do ř.9 i 19 - pozůstatek minulého roku - oprava ROZVAHY - načítání Pasív oddíl C.III. - Hospodářský výsledek -- C.III.1 sl.1 - HV běžného období -- C.III.1 sl.2 - PS účtu 431 -- C.III.2 sl.1 - zůstatek účtu 431 (HV ve schvalovacím řízení) -- C.III.2 sl.2 - 0 (nula) -- C.III.3 sl.1 - zůstatek účtu 432 (Zisk nebo ztráto minulých období) -- C.III.3 sl.2 - PS účtu 432 (Zisk nebo ztráta minulých období) Datum 18. 4. 2011 - 13:30 ------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - úpravy pro odesílání do CSÚIS ============================================================== - upravena obsahová náplň pro Přílohy (viz www.compex.cz) -- A.10 - nové účty 672 apod. -- G a H - doplněny nové účty a zrušeny účty 042 a 045 - připomínáme, že data (účty) pro minulé období jsou po převodu dostupné z nové nabídky "Účetnictví", Data (účty) minulých období. Zde můžete zůstatky opravovat, tisknout apod. - v tisku se u Výkazu zisků a ztrát objeví pouze v případě, že je tato možnost zaškrtnuta na formuláři pro tisk "Výsledkových sestav". Do exportu pro CSUIS jde minulé období vždy. Datum 13. 4. 2011 - 23:30 ------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - úpravy pro odesílání do CSÚIS ============================================================== Načítání dat pro Výkaz zisků a ztrát - oprava chyby způsobené rozdělením hlavní a hospodářské činnosti -> po této aktualizaci proveďte načtení dat znovu a zkontrolujte --> info : Toto načítání lze opakovat, program vždy předchozí data vymaže a načte znovu Datum 12. 4. 2011 - 15:30 ------------------------- Důležité změny od 1. 4. 2011 : 1. Pro Příspěvkové organizace 2. Pro plátce DPH - režim přenesení daňové povinnosti 3. Školení - vše popsáno níže --------------------------------------------------------- Školení FIS3000 - 9.-11. května 2011 Hotel Horal - Velké Karlovice podrobnosti na www.compex.cz a pošleme e-mailem --------------------------------------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - úpravy pro odesílání do CSÚIS ============================================================== 1. Výkazy se od 1.1.2011 vyplňují v Kč 2. Ve výkazu zisků a ztrát se již musí vyplňovat sloupce "minulé období" 3. Přílohy F (FKSP, rezervní a investiční fond) Ad 1) Zde není třeba nic dělat, program to řeší sám a to již od počátku tohoto roku. Ad 2) Po aktualizaci je nutné spustit nabídku "Obsluha", "Převody dat z minulého období" (to znáte, už jste dělali, najdete adresář pro rok 2010 a kliknete na O.K.). Nyní je přidáno NOVÉ zaškrtávací pole "NAČÍST DATA PRO MINULÉ OBDOBÍ VE VÝKAZU ZISKů a ZTRÁT" a právě jen toto políčko "zafajfkujte" a klikněte na "PŘEVÉST" (Převod počátečních stavů účtů NE - není třeba). Po převodu ukončíte program a spustíte znovu. Zpracujte si zkušebně Výsledkové sestavy firmy - Výkaz zisků a ztrát a POZOR - zaškrtněte i NOVÉ políčko Vyplnit do výkazů i údaje za minulé období ! Bez tohoto se vytisknou jen sloupce za "běžné období". Ten výběr je volitelný pouze u tisku (protože běžně to asi nebudete používat), výstup do CSUIS možnost volby nemá, do souboru to jde vždy. Zkontrolujte sloupce MINULÉ OBDOBÍ... Pozn. minulé období je stav k 31.12.2010. Ad 3) Zde žádná změna zatím není, ale upozorňuji na nutnost opravy počátečních stavů účtů 412, 413, 414 a 416! Hodnota počátečního stavu může být pouze na jednom jediném účtu. Program vám sice převedl do letoška zůstatky na různých analytikách, ale na nich ty hodnoty nemůžete ponechat, protože pak program hlásí rozdíl mezi přílohou XY a zůstatkem v hlavní knize. Do přílohy se pak načtou do 1. řádku chybné hodnoty PS. Řešení : opravte doklad v oblasti PS (počáteční stavy) tak, že sečtete zůstatky všech analytických účtů např. 41231,32, 35 apod. a přičtěte k "normálnímu účtu 412, na kterém má být poč. stav a pravděpodobně na něm bude hodnota PS z loňska. Na řádcích s nepotřebnými analytikami dejte do sloupce hodnota "0" (nulu) a po uložení tato řádky zmizí. Pro jistotu zkontrolujte zůstatek účtu 491 - Poč. účet rozvážný - zde by měly být stejné obraty a v zůstatku nula. Editovat a tisknout tyto zůstatky z Mo lze pomocí nové nabídky "účetnictví", "Data (účty) minulých období" Evidence Přenosu daňové povinnosti - stručný popis ----------------------------------------------------------- Automatizovaný zápis z faktur vydaných a skladových příjemek : zatím řešíme Ruční zápis, opravy : - nabídka : Účetnictví - Sestavy pro DPH, SH a SPD - Editace souboru přenosu DPH - povinné údaje v záhlaví dokladu : typ faktury (P-přijatá, V-vydaná) evidenční číslo faktury (doklad) datum dph období firma - partner - DIČ : DIČ musí být u partnera vyplněno! - povinné údaje v jednotlivých řádcích dokladu : kód plnění - viz číselník Kódy pro přenos DPH množství MJ (v návaznosti na kód plnění, 1-G(gram), 2-KS(kus), ostatní-KG(kilogram), umožněn navíc Q(metrický cent) a T(tuna) základ daně (celková hodnota daňového základu za celé uvedené množství (není cena za jednotku)) daňový údaj (Přijatá faktura-10,11), Vydaná faktura-25) - vkládat jednotlivé řádky dokladu lze až po úplném vyplnění povinných údajů v záhlaví (pozor na DIČ) - každý doklad může obsahovat neomezený počet řádků - seznam pořízených dokladů : - pomocí tlačítka Výběr lze omezit seznam dle zadaných hodnot - kliknutím na tučné popisky sloupců seřadíme doklady dle těchto hodnot - tisk seznamu (včetně mezisoučtů) proběhne v závislosti na zvoleném třídění dokladů - oprava a výmaz dokladu je možná pouze u dokladů neuplatněných v přiznání (viz hodnota Uplatněno) - tlačítko Smazat v seznamu provede výmaz celého dokladu (všech řádků) - výmaz jednoho z více řádků dokladu provedete přes nabídku Oprava Datum 08. 3. 2011 - 12:00 ------------------------- Sklady - rozšíření záhlaví dokladu pro opakování činnosti a skladové sestavy na vložených řádcích - rozšíření číselníku dodavatelských nákupních cen o cenu materiálu, cenu práce a popis - další možnosti na formuláři nerealizovaných dokladů - hromadné doplnění nákupních cen do příjemek z číselníku dodavatelských nákupních cen - úprava formuláře pro výdej všech zásob ze skladu Datum 23. 2. 2011 - 12:00 ------------------------- DPH - na formuláři doplněn text "vzor 17" - před tiskem lze zadat Počet příloh / listů - Tabulka Sumarizace a přehled přiznání je upravena pro rok 2011 Datum 18. 2. 2011 - 12:50 ------------------------- DPH - Na formuláři provedena oprava text na řádku 10 Tisk sestav - opraven problém s češtinou na některých tiskárnách Datum 17. 2. 2011 - 12:50 ------------------------- - Drobná oprava - na formuláři "Tisk sestavy" (na klávesnici stisknutím čísla 1 - 5 se automaticky nastaví počet kopií a tisk na tiskárnu) - Adresář firem - zrušena automatická kontrola DIČ v rejstříku VIES (bylo přidáno včera, ale u některých uživatelů to způsobovalo chybové hlášky). Možná vrátíme později po důkladnějším otestování. Datum : 16. 2. 2011 ------------------- - DPH -- na Daňovém portálu MF ČR je již k dispozici možnost načtení XML souboru s přiznáním pro rok 2011 (vzor 17) - Faktury -- v Denících faktur na tlačítku "Další možnosti" je volba Rychlá kontrola zaúčtování. Od této verze je funkce rozšířena o případy, kdy je faktury označená jako "zaúčtováná", ale doklad (předpis) chybí. Doporučujeme tuto kontrolu provádět pravidelně a určitě vždy před podáním přiznání k DPH. - Různé -- úprava na formuláři "Tisk sestav" - vlastní sestavy se řadí nahoru Datum : 3. 2. 2011 ------------------- - Důležité! Pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE -- opraveno součtování na přílohách G a H (stavby a pozemky) - DPH -- Tabulka "Sumarizace a přehled přiznání" - oprava chybného součtování Datum 17. 1. 2011 - 14:40 ------------------------- - Obecně -- úprava v tisku do PDF (s některými prohlížeči se nezobrazovala korektně čeština -- redukce velikosti programu (odstranili jsme "staré a již nepoužívané součásti) - DPH -- formulář vzor č. 17 je obsažen, ovšem odpovídající export do XML zatím ne! MF ČR doposud nevydalo nové formáty (slibují 2. polovinu tohoto měsíce) - Sklady + objednávky -- převod Objednávek z minulého roku je rozšířen o možnost převést všechny objednávky -- hromadný výmaz objednávek dle výběru - tlačítko Další možnosti -- úprava číselníku účetních kontací pro sklad - rozšířeno o možnost nastavení účtování pohybů skladů dle činností -- další interní úpravy převod Objednávek z minulého roku je rozšířen o možnost převést všechny objednávky -- hromadný výmaz objednávek dle výběru - tlačítko Další možnosti -- úprava číselníku účetních kontací pro sklad - rozšířeno o možnost nastavení účtování pohybů skladů dle činností -- další interní úpravy en o možnost převést všechny objednávky -- hromadný výmaz objednávek dle výběru - tlačítko Další možnosti -- úprava číselníku účetních kontací pro sklad - rozšířeno o možnost nastavení účtování pohybů skladů dle činností -- další interní úpravy