Aktualizační protokol systému FIS 3000 ====================================== Datum : 24. 3. 2011 -------------------- KONTROLA závazků a pohledávek ============================= Do této verze je dodatečně přidána nová kontrola faktur a odpovídajících saldoúčtů. Tato pomůcka je stále ještě rozpracována, ale již nyní umožňuje najít chyby při dohledávání rozdílů při inventarizaci účtů 321 a 311. Není umožněn tisk, ten je možný až ve verzi pro rok 2011. Přístup k těmto pomůckám je prostřednictvím menu "Účetnictví", "Kontroly a párování účtů", pak vyberte KONTROLU závazků nebo pohledávek. Upozorňuji, že v tomto programu (2010) jsou nastaveny jen účty 321* a 311*. Oprava sestavy "zúčtovací doklad" a "účetni_doklady_opis" - nedopatřením se do poslední aktualizace dostala verze sestav pro příspěvkové organizace Archivace --------- Na základě připomínek je upravena povinnost archivace. Nyní je povinná jen první 3 měsíce po posledním účetním období. Např. program pro rok 2010 končí obdobím prosinec 2010. Povinná archivace bude jen do konce března 2011. Problém způsobovalo to, že uživatel se chtěl pouze "podívat" do předchozího roku a pak musel povinně archivovat. Později musel vzpomínat, proč je archiv např. ze září a jestli se tam něco měnilo, když přiznání bylo podáno v březnu a později nebyl důvod něco měnit. Tato úprava se uplatní i v dalších letech. Poznámka na konec : předpokládaný termín školení : 9. - 11. května 2011 ve Velkých Karlovicích (budeme vás ještě informovat) Datum : 3. 2. 2011 ------------------- - Důležité! Pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE -- opraveno součtování na přílohách G a H (stavby a pozemky) - DPH -- Tabulka "Sumarizace a přehled přiznání" - oprava chybného součtování Datum : 20. 12. 2010 --------------------- - Důležité! Úprava pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE -- výstupní XML soubory obsahují metodickou změnu MF ČR platnou od 1.12.2010. Jedná se sice o "kosmetickou úpravu" (jsou přidány 2 řádky s informacemi o kódu použité měny /CZK/ a řádu /v tisících/), ale bez této aktualizace XML soubory neprojdou na CSÚIS!!! - Skladová evidence -- účetní kontace skladů dle činností --------------------------------------------------------- Školení FIS3000 - Konzultační den - 9.12.2010 Hotel Společenský dům - Otrokovice podrobnosti na www.compex.cz --------------------------------------------------------- Datum : 18. 11. 2010 - 10:30 ----------------------------- - Tisk formuláře souhrnného hlášení - v poli "mesíc" se tiskla hvězdička - opraveno (na výstup do XML to nemělo vliv, ten byl OK). - Úprava formulářů pro pořizování drobného majetku a operativní evidence - kontrola na existeci inventárního čísla - Úprava formuláře pro příjem na sklad v zahr.měně - pro přesnější přepočet do tuzemské měny upraven rozsah jednotkové ceny (devizy) na 5 des.míst + další interní úpravy Datum : 18. 10. 2010 - 13:30 ----------------------------- - nová funkce ve fakturách : Platební kalendář -- na základě termínů splatnosti závazků a pohledávek počítá výhled peněžních prostředků na zadané období - úpravy v deníku expedičních příkazů (nový formulář) Datum : 13. 10. 2010 - 16:00 ----------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (8.verze) ============================================================= - Tisk přílohy FKSP -- oprava : obrat MD účtu 3353 (33503) se načítá do řádku A.III.1. - Půjčky na bytové účely -- Tato hodnota je zahrnuta do případné kontroly na Konečný stav proti zůstatku v hlavní knize -- otázkou ovšem zůstává, zda má vůbec současná skladba této přílohy smysl (vč. účtu 335) Datum : 12. 10. 2010 - 12:30 ----------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (8.verze) ============================================================= - Tisk přílohy Rezervní fond -- oprava : účet 41351 (4130510) se načítá pouze do řádku D.II.1. - Zlepšený výsledek hospodaření -- poslední stav "Obsahové náplně dle účtů" je na našich stránkách Datum : 11. 10. 2010 - 13:30 ----------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (8.verze) ============================================================= - Ve výpočtu fondů doplněny další účty + oprava čerpání FSKP (účet 3353 /33503/) -- poslední stav "Obsahové náplně dle účtů" je na našich stránkách Finanční účetnictví - oprava zobrazování poč. stavů a zůstatků při opravě pokladních a bankovních dokladů - Formulář DPH - opraveno načítání DÚ 62 - pokladní doklady - přidáno upozornění na haléře v součtu za doklad (měly by být jen celé koruny) Faktury vydané - inventarizace pohledávek v cizí měně - přidány součty v CM + další drobnosti Datum : 3. 9. 2010 - 12:30 --------------------------- Na formulářích DENÍK FAKTUR PŘIJATÝCH a VYDANÝCH je na tlačítku "Další možnosti" přidána nabídka "Rychlá kontrola zaúčtování". Tato volba zkontroluje u faktur základní vazby s účetními doklady a případné nesrovnalosti zobrazí s popisem do tabulky. Můžete průběžně použít, nic to nikam nezapisuje, nic neudělá, jen vypíše, co se jeví jako možný konflikt. Provádí se najednou celkem tyto 4 kontroly: 1. faktura je v běžném období, označená jako zaúčtovaná a není k ní žádný doklad (předpis ani úhrada) 2. faktura je v běžném období, označená jako NEzaúčtovaná a je k ní nějaký úč. doklad 3. faktura NENÍ v běžném období a existuje k ní jiná než úhradová kontace, resp. kontace s kurzovým rozdílem 4. hodnota faktury je jiná než jsou předpisy v úč. dokladech (např. zdvojený doklad) Nabídka FAKTURY - "Závazky a pohledávky celkem" - zatrhnutím volby "Rozdělit podle měny" se přehled vybraných firem "rozšíří" na více řádků a to podle jednotlivým měn (v tisku pak zvolte příslušnou variantu) Pro příspěvkové organizace - upraven export ve formátu PVT (Gordic) - zrušena pole ZJ a ORJ + další drobnosti Datum : 4. 8. 2010 - 13:00 ---------------------------- - nový formulář - Expediční příkazy -- obdobný jako u objednávek přijatých a vydaných -- hledání i podle obsahu dodávky -- navazující funkce pro hromadnou fakturaci, hromadný výdej a souhrnný tisk -- potřebný výběr pro následné funkce pomocí kombinovaných filtrů a individuálního výběru -- původní formulář bude dočasně nadále k použití, byl pouze přesunut do samostatného oddílu v menu -- připomínky a náměty k funkcím tohoto formuláře můžete zaslat na sklad@compex.cz Datum : 27. 7. 2010 - 12:00 ---------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (7.verze) ============================================================= Ve výpočtu fondů bylo chybně nastaveno znaménko u položek čerpání na několika (ne všech) řádcích. A jedna důležitá informace : není úplně jasné, kam má přijít povinný příděl do fondu FKSP ve výši 2%. Po konzultaci s daňovou poradkyní (raději nejmenuji) doporučuji použít účet 41211, který se načte do řádku A.II.3. - Peněžní a jiné dary do fondu. Oprava je to sice drobná, ale bohužel významná. Datum : 26. 7. 2010 - 15:00 ---------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (6.verze) ============================================================= 1. Oprava v tisku Přílohy A5 - u řádku 54 se chybně tiskly do obou sloupců hodnoty k 1.1. 2. Jsou dodělány přílohy F.A., F.D. a F.F., tj. : -- Fond kulturních a sociálních potřeb -- Rezervní fond -- Investiční fond U všech 3 Příloh F se provádí zběžná kontrola proti zůstatků účtů z hlavní knihy. Na příloze je vždy počáteční stav, tvorba, čerpání a konečný stav fondu. a právě konečný stav je na příloze vypočten jako poč. stav + tvorba - čerpání a to se může lišit od "prostého zůstatku na hlavní knize". Nemusí to být chyba, je to jen pro vás informace, abyste si zkontrolovali, zda je vše O.K.a správně zaúčtováno. Všechny přílohy se dají vytisknout běžným způsobem na formuláři "Výsledkové sestavy firmy". Zaškrtnutím "Přílohy" se vytvoří VŠECHNY najednou a tisk pak naskakuje po jednotlivých listech a variantách. Ve výstupu do XML jdou rovněž všechny přílohy (co jdou tisknout). Důležité !!! Pro správný výpočet a tisk všech příloh je nezbytné, abyste dodržovali členění analytických účtů, tak jak jsou uvedeny v dokumentu "Příloha_PO_2010_popis.pdf", který je k dispozici na našich stránkách a tentokrát jej přidávám i k tomuto e-mailu. Datum : 20. 7. 2010 - 16:00 ---------------------------- - Drobná oprava XML výstupu Souhrnného hlášení. Na daňovém portálu provedli nějaké změny a moc se o tom nemluvilo ... Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (5.verze) ============================================================= Co je tedy přidáno od té poslední : 1. Příloha G - Stavby 2. Příloha H - Pozemky a navíc : všechny přílohy již můžete i VYTISKNOUT. Sestavy si vytvoříte klasicky jak jste zvyklí při tisku "Výsledkových sestav" Pozor! Obsahová náplň jednotlivých Příloh je závislá i na analytických účtech a je nutné se držet správných účtů. Jinak se do výkazů nenačtou. Seznam příloh s popisem (které účty se mají použít) na na našich stránkách www.compex.cz. A jěšte připomínám, že po každé aktualizaci pro jistotu spusťte AKTUALIZACI ZE VZORU na formuláři pro účtový rozvrh. Co ještě chybí : - v tuto chvíli se jeví jako poslední Příloha č. 5 - část F - Fond kulturních a sociálních potřeb Předpokládám, že to dodělám co nejdřív. Datum : 16. 7. 2010 - 12:50 ---------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (4.oprava) ============================================================== 1. opět řešeno zaokrouhlování --- měly by odpadnout rozdíly mezi Aktivy a Pasivy. Ono to fungovalo dobře i předtím, ale ale ne všem. Bylo to způsobeno tím, že data, která jsem testoval, měla rozdíl ze zaokrouhlování záporný, ale u kladných rozdílů se to počítalo obráceně (proto například ten rozdíl 1.000,- u HV a ve finále 2.000,- rozdíl mezi A a P). Způsob zaokrouhlování jsem popisloval minule. Hodnota rozdílu může být teoreticky až několik tisíc, je to dáno množstvím mezisoučtů na straně aktiv, ale hlavně je to způsobují součty ve Výkazu Zisků a ztrát. Hodnota HV se pak musí přenést ve stejné výši do Rozvahy. Vzniklý rozdíl se ale musí někam dát a podle pokynů z MF ČR se to má "např. upravit úpravou největší hodnoty na straně Aktiv". Až do této aktualizace to program upravoval opravdu na nějvětší hodnotě, ale po diskuzích s některými z vás jsem to upravil a to takto : hledá se nejvyšší hodnota na Aktivech, ale do hledání se neberou účty 018,031,021,028,241,243,263,262,261. Nejčastěji se tato korekce promítne do účtu 022 - bývá největší a není 100% odepsaný ve sloupci korekce. O tom, který účet to bude, program informuje při výpočtu rozvahy a hlásí číslo řádku - je to pořadové číslo řádku Rozvahy na straně Aktiv. Počítá se takto : ř. č. 1 je "Aktiva celkem" ... 75 je Pokladna. Zkusím to ještě upravit tak, abyste to nemuseli hledat a program to oznámil nějakou lepší formou. 2. do Přílohy je přidána část A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona --- jsou to naše staré známé řádky z loňské Přílohy (ř. 52 až 54), ale tentokrát jsou odděleny do samostatné přílohy 3. do Přílohy je přidána část A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů --- do výstupu se ukládají hodnoty účtů 901 až 999 POZOR !!! V souvislosti s bodem 3) je nutné po aktualizaci provést "Aktualizaci ze vzoru" na formuláři "Účtový rozvrh", tlačítko "Další možnosti". Datum : 14. 7. 2010 - 10:20 ---------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (3.oprava) ============================================================== Je v ni oprava opravy ve vypoctech. Drzel jsem se striktne vyhlasky a do Vykazu zisku a ztrat jsem (sice se zvysenym obocim, jak rika pan prezident) do polozky VYNOSY CELKEM zahrnul i HV. Nelibilo se mi to, ale tak je to ve Vyhlasce 410 uvedeno. Nicmene po upozorneni jedne vasi nejmenovane kolegyne a po informaci, ze v kontrolach, ktere vam dosly, patri do tohot radku jen B.I. az B.IV, jsem se vratil k pouzivani "sveho" rozumu a HV z tohoto souctu vyhodil. Datum : 13. 7. 2010 - 15:20 ---------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (2.oprava) ============================================================== po několika telefonátech, že se vrací odeslané soubory s tím, že jsou v něm chyby (+/- 1, +/- 1000 Kč), jsme provedli další úpravu programu. Byly to chyby vzniklé ze zokrouhlování. Nyní je na našich stránkách k dispozici další (2.oprava), která již má výpočet výkazů upraven a to takto : Informace o použitém způsobu zaokrouhlování výkazů : 1. nákladové a výnosové účty byly nejprve matematicky zaokrouhleny na tis. Kč a poté sestaven výkaz zisku a ztráty a vyčíslen se výsledek hospodaření. 2. rozvahové účty byly nejprve matematicky zaokrouhleny na tis. Kč (systém si pamatuje rozdíl ze zaokrouhlení) a sestavila se rozvaha, ve které se do ř. B.III.1 do běžného období doplnil výsledek hospodaření zjištěný ze sestaveného výkazu zisku a ztráty ř. B.VI.4 (v části Výnosy celkem). 3. Porovnáním aktiv a pasiv celkem byl případný rozdíl u největšího objemu aktiv (jejich zvýšením nebo snížením). Tento způsob sice má své mouchy (může vzniknout rozdíl až 4 tisíce proti korunovým výpočtům), ale co se dá dělat. Takto je stanovena metodika na stránkách MF ČR. Pokud se vám vrátily soubory se zprávou o chybě zaokrouhlení, proveďte aktualizaci programu a vytvořte výstupní soubory znovu (a /zašifrujte/ znovu pošlete). Doufám, že je to pro tuto chvíli vše a snad to bude lepší. Vypadá to sice na metodu pokus - omyl, ale jinou možnost v tuto chvíli nemám, protože přístup je umožněn pouze registrovaným příspěvkovým organizacím. Ve fázi testování se tyto kontroly na zaokrouhlení nedaly zjistit. Připomínáme, že musíte vyplnit pole CSUIS - ID (10-ti místné číslo), jméno a příjmení odpovědné osoby a e-mail. To vše na formuláři "Možnosti nastavení - parametry". Datum : 12. 7. 2010 - 12:30 ---------------------------- Jen pro PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS (1.oprava) ============================================================== Bohužel je v programu následující chyba : - z doby testování zůstalo v XML souborech ID Zodpovědné osoby číslo "2000000002", které musí být samozřejmě jiné. Po stažení a aktualizaci : 1. nastavte pomocí volby "Možnosti nastavení - parametry na záložce "Firma - moje údaje" vpravo dole políčko CSUIS ID - sem vepište VAŠE přidělené číslo. Toto číslo musí odpovídat zodpovědné osobě. 2. Soubory do CSUIS vytvořte znovu, zašifrujte a pošlete, tj. celý proces opakujte. Toto by se nemělo týkat PO, které posílaly data na Zlínský KÚ. Tam se "KOMUNIKAČNÍ OBÁLKA" odstraňuje a dává nová. Datum : 9. 7. 2010 - 11:30 =========================================================== POPIS ZMĚN PRO PRÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - odesílání do CSÚIS =========================================================== Po aktualizaci spusťte FIS3000 a postupujte takto : - na formuláři číselníku "Účtový rozvrh" klikněte na tlačítko "Další možnosti" a vyberte volbu "Aktualizace ze vzoru". To jen pro jistotu, abychom doplnili správná čísla řádků pro výpočty výkazů. - vytvořte si všechny 3 základní výkazy a zkontrolujte, zda jsou v pořádku. Pokud ano, můžete přejít k dalšímu. 1. Nastavení : - pomocí nabídky "Možnosti nastavení - parametry" zkontrolujte, zda máte vyplněna tato pole : a) na záložce "Firma" kontaktní email b) na záložce "DPH" Jméno a Příjmení OPRÁVNĚNÉ osoby 2. Vlastní vytvoření souborů : a) pomocí nabídky "Obsluha", "Export dat", "Export dat -> CSUIS" spustíte formulář na kterém označíte výkazy určené k exportu (Výkaz zisků, Rozvaha, příloha). b) doplníte texty (pokud máte co psát) do polí A.1. až A.3. a na vedlejší záložce do polí A.6. až A.9. Pole A.3. obsahuje kromě jiného i popis použitého způsobu zaokrouhlování odevzdávaných výkazů. Tento text je vyplněn automaticky a můžete k němu připsat i své další poznámky. Pokus kliknete na tlačítko "Uložit texty", program si je bude pamatovat abyste je nemuseli vypisovat pořád dokola. c) kliknete na tlačítko "OK" a program se zeptá na vykazované období, zvolíte např. 1 - 3 (1Q.2010) nebo 1 - 6 (2.Q.2010). d) následuje formulář na výběr složky pro uložení výstupů (standardně se nabízí podsložka "Export" v hlavním adresáři programu) e) program poté vytvoří 3 samostatné soubory soubory a uloží do vámi vybrané složky. Název souboru je tvořen obdobím a popisem výkazu f) následuje dotaz, zda má být spuštěna ŠIFROVACÍ utilita. Je to jen pomůcka, abyste mohli zašifrovat soubory ihned. Tuto utilitu si samozřejmě můžete spustit běžným způsobem z plochy. Měla by jít spustit i z tohoto formuláře i bez vytváření souborů a to kliknutím na tlačítko "Šifrovací utilita". Poznámka :postup šifrování je dán příručkami (stránky MF ČR a http://www.compex.cz/index.php?menu=ucto_po). Důležitá informace : zašifrované soubory (mají na konci názvu souboru přidáno "_ENCODED") se automaticky ukládají do stejné složky jako byly soubory původní (nezašifrované z FIS3000), tj. většinou do podsložky "Export". Obvykle to bude složka "C:/FIS3000/COMP2010/EXPORT". g) zašifrované (Encoded) soubory se posílají do CSÚIS prostřednictví tzv. webového rozhraní https://portal4.statnipokladna.cz/csuis zde se přihlásíte přiděleným jménem a heslem a pak již postupujte podle "Uživatelské dokumentace k webové aplikaci" Pozor ! Příspěvkové organizace, které odevzdávají výkazy do CSÚIS prostřednictvím Krajského úřadu ve Zlíně, výkazy NEŠIFRUJÍ !!! Posílají se v základním XML formátu. Detailní popis komunikace je k dispozici na stránkách úřadu a jistě jste s ním seznámeni. Pomocné návody a soubory k této problematice jsou i na našich stránkách v sekci "pokyny pro Příspěvkové organizace" http://www.compex.cz/index.php?menu=ucto_po Datum : 3. 5. 2010 - 13:45 --------------------------- Vzájemné zápočty - oprava sestavy "Vzájemný zápočet" -- Upraven text v nadpisu : když se tiskne Dohoda o vzájemném zápočtu, tak "... dle § 364", jinak (Oznámení) zůstává "... dle § 358 a násl." Nový tisk prodejky velikosti A5 - 2 stejnopisy na jedné straně (Prodejka_A4_2v1_vedle_sebe, Prodejka_A4_2v1_pod_sebou) Datum : 28. 4. 2010 - 14:00 --------------------------- - PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANZACE -- Korekce výpočtů výkazů - opět nutná "Aktualizace ze vzoru" v účtovém rozvrhu -- Vzhledem k dotazům k platnosti účtů v roce 2010 jsme na našich www stránkách v sekci "Rady a pokyny k účtování..." zveřejnili základní vzorovou účtovou osnovu, podle které si můžete zkontrolovat vaše použité účty a vyřadit neplatné záznamy Datum : 23. 4. 2010 - 15:10 --------------------------- - PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANZACE -- nové sestavy Výkaz zisků a ztrát a Rozvaha. Příloha zatím není, čekáme na informace o rozdělení analytických účtů do řádků. -- PO AKTUALIZACI JE NUTNÉ otevřít formulář "Účtový rozvrh" a přes tlačítko "Další možnosti" spustit "Aktualizaci ze vzoru". Tím se nahradí, resp. doplní nová čísla řádků pro správný výpočet výkazů. - Důležité ! Od této vezre je upraven způsob přístupu k serveru COMPEX při aktualizacích. Nadále se bude používat pouze tzv. HTTP protokol, protože v poslední době docházelo k nabourávánání našich www stránek. Přístup byl pravděpodobně získán z některého zavirovaného PC ve chvíli aktualizce systému FIS3000. Pokud byste měli problémy se stahováním aktualizace, postupujte "klasicky", tj. stáhněte si novou verzi přímo z našich stránek a spusťte aktualizaci "ručně". Datum : 30. 3. 2010 - 13:10 --------------------------- - Účtování bankovních dokladů -- po delší době opět vrácena možnost použití klávesy F3 (vožení vlastního čísla dokladu) - Export dat do systému Gordic -- data jsou uložena do výstupního souboru ve formátu pro rok 2010 (Věta 56Dg) -- v případě, že účtujete na původní rozsah účtů (3-místná analytika), ve výstupu bude účet automaticky doplněn znakem "0" (nula) na 1 pozici analytiky, např. váš účet je 501234, ale na výstupu bude 5010234. - Informace k výkazům pro Příspěvkové organizace -- v příštím týdnu bude k dispozici aktualizace s novými výkazy (výkaz zisků, Rozvaha, Příloha) -- ve vašem účtovém rozvrhu jsou teď účty označené "červeně", tj. že nemají správná čísla řádků pro výkazy. Zatím si toho nevšímejte, po aktualizaci s výkazy se to automaticky opraví a doplní. Datum : 23. 3. 2010 - 14:15 --------------------------- Bankovní doklady - další úpravy Objednávky - oprava + výmaz objednávky + další drobné opravy Datum : 19. 3. 2010 - 12:30 --------------------------- Bankovní doklady - upraveno načítání hodnoty k úhradě (u faktur) - nyní se při pořizování jednotlivých úhrad faktur automaticky doplní hodnota, která vždy odpovídá hodnotě faktury po odečtení již zaúčtovaných úhrad a to včetně úhrad na stejném dokladu. Problém se vyskytoval v případě vícedenních výpisů a více úhrad stejné faktury na tomtéž dokladu. Tj. po zadání - nebo + a čísla faktury se automaticky doplní zbytek do celkové fakturované částky. Majetek - vedle SAZBY byla přidána možnost zadání i PROCENTA konstantního účetního odpisu majetku Sklady+objednávky - další rozšíření nastavení přístupových práv do obou evidencí + další drobné úpravy Datum : 10. 3. 2010 - 15:00 --------------------------- IMPORT mzdových dokladů - další korekce v souvislosti se změnou roszahu účtů - konečně jsme si s kolegy v Kvasaru vyjasnili formáty :-) + další drobnosti (odstanění hlášky s chybou OLE při aktualizaci, mazání zápočtů, rozšíření přístupových práv atd.) Datum : 4. 3. 2010 - 13:15 -------------------------- Účetní doklady a deníky faktur - opraveno zobrazování výběru dokladových řad u deníků faktur a účetních oblastí v "seznamu dokladů" - mohlo chybět výchozí nastavení "doklady bez omezení". Pokud to byl i váš případ, je nutné po této aktualizaci pouze otevřít v číselnících "Dokladové řady a účetní oblasti" a hned zase ukončit (jako správce a bez připojení jiných uživatelů). Při ukončení se provede požadovaná oprava. - Import mzdových dokladů --> V souvislosti ze změnou rozsahu účtů (z 6 na 7 míst) jsme upravili i import mzdových dokladů z DOS i Windows verze programu PERM od Kvasaru. Ale v DOS verzi Kvasaru se úpravy dělat nebudou a tak je to vráceno zpět na 6-ti místné účty. + možná chybová hláška při "Aktualizaci programu" - chyba OLE .... Na naše stránky www.compex.cz jsme přidali návod na úpravu systému (sekce "Často kladené otázky") + další drobné úpravy Datum : 26. 2. 2010 - 14:30 --------------------------- Účetnictví - Prohlížení dle podmínek - doplněno třídící kriterium - Typ a Variabilní symbol faktury - Upraveny další sestavy pro tisk 7-místných účtů (PO) Sklady - úprava skladových karet (hláška pro uložení nebo zrušení změn při spuštění) - rozšíření výběru tiskových sestav pro inventurní soupis - skladové faktury - oprava popisu souhrnného hlášení - (3-Dodání služby) - rozšíření přístupových práv pro práci s nereal. doklady Datum : 22. 2. 2010 - 13:00 --------------------------- Nová verze pro PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE - v celém programu je zvýšen počet míst u účtů ze 6 na 7 ! -- Pokud jste již účtovali s 6-ti místy a chcete provést hromadné vložení "0" na první pozici analytického účtu, můžeme to jednorázově provést (zavolejte a domluvíme se) -- tzv. Vlastní sestavy (ty s tou "kontrolou správce..." si ovšem budete muset stáhnout z našich stránek (kromě toho budou rozeslány i e-mailem) -- Výkazy i ostatní závěrkové přílohy budeme řešit v následujícím období -- v této souvislosti dochází i postupnému upravování tiskových sestav. Proto se vám může stát, že někde bude v tisku 7-místný účet "ořezán" nebo tam budou tečky (např. 321...). Prosím proto o trpělivost a případné oznamování e-mailem na tyto sestavy. Budeme je ihned opravovat (jsou jich stovky, tak to nešlo vyřešit najednou). Připomínám, že v příspěvkových organizacích, které musí předávat data na v 7-místném formátu, existuje i varianta, že mohou i nadále účtovat s 6-místnými účty a "nevýznamná a zbytečná nula na 4. pozici" bude vložena až do výstupního souboru pro magistrát Přiznání k DPH a Souhrnné hlášení - návod je umístěn na naše stránky www.compex.cz (na hlavní stránce vlevo v sekci Rady a pokyny ...). Navíc bude pokyn rozeslán dnes i prostřednictvím e-mailů. Původně měl být začleněn i do tohoto protokolu, ale jeho rozsah a provedení to neumožňují. - toto verze vám pomůže i s připojením na příslušné www stránky Datum : 16. 2. 2010 - 16:00 --------------------------- Formuláře DPH - drobná korekce na formuláři Formulář DPH - výstup pro elektronické podání Souhrnné hlášení - výstup pro elektronické podání Návod na elektronické podání obou Přiznání naleznete v tomto protokolu (i na našich stránkách) v nejbližších dnech (do 18.2.2010) Slovenská verze - nové výkazy za rok 2009 (Výkaz ziskova a ztrát, Súvaha) Datum : 9. 2. 2010 - 15:20 -------------------------- Přijaté faktury - drobná oprava (nepředvyplněné datum přijetí faktury) Vydané faktury - % penále rozšířeno na 3 des. místa Evidence majetku - drobná úprava v tisku dle místností Sklady - úprava hromadného přecenění prodejních cen + další drobné úpravy Datum : 28. 1. 2010 - 15:30 --------------------------- Souhrnné hlášení - úprava pro rok 2010 Přiznání k DPH - nově možnost tisku "Sumarizace DPH" - přehledová tabulka s výpočtem vypořádacího koeficientu (je to pozdě, ale dřív jsme to nestihli :-))) Přiznání k DPH i Souhrnné hlášení nyní obsahují možnost exportu do XML a následně načtení na Daňovém portálu MF ČR. Detailnější popis bude na této stánce v průběhu 2. týdne měsíce února 2010. Datum : 21. 1. 2010 - 14:30 --------------------------- Účtování (vstupy) dokladů - Upraven způsob ukládání (zrušeno ukládání na pozadí při výpadcích síťového spojení). Tato verze se již pokusí doklad uložit 1x a když se to nepodaří, pak dá zprávu, že uložení neproběhlo a uživatel si doklad zkontroluje. Při předchozím způsobu mohlo dojít ke zdvojování dokladů v nestandardních situacích. V této souvislosti připomínáme, že je zbytečné (a nevíc nežádoucí), abyste při pouhém otevření úč. dokladu (nebo i faktury v evidenci) za účelem nahlédnutí (tj. na dokladu jste neprovedli žádné změny) klikali na volbu "ULOŽIT". V tomto případě je lepší zvolit "ZRUŠIT" (resp. "NÁVRAT"). Nemusíte se bát, doklad se neztratí, k jeho odstranění (a to platí v celém programu) se vždy používá tlačítko SMAZAT ! Jen na vysvětlenou : každým otevřením dokladu (např. oprava v seznamu účetních dokladů) a následným kliknutím na Uložit vlastně vyvoláte nedříve smazání a pak nové uložení dokladu, na kterém jste ve skutečnosti žádnou změnu neprovedli. Pro vás je viditelný jen ten naposled uložený (aktivní), ale v systému existuje 2x, 3x, ... 10x stejný doklad - sice smazaný, ale je tam. K definitivnímu odstranění těchto "starých dokladů" dojde vždy při kontrole integrity při spuštění programu (provádí to OPTIMALIZACE). Shrnutí výše popsaného : 1. tlačítko ULOŽIT - provede nedříve výmaz původního dokladu (pokud existoval) a tento nový doklad se uloží 2. tlačítko ZPĚT (ZRUŠIT, NÁVRAT) neprovede vlastně nic, jen ukončí formulář 3. tlačítko SMAZAT - vymaže ze souboru doklad (a předtím se vždy zeptá "zda jste si jisti ...") Další úpravy v této verzi : --------------------------- Upraveno zaokrouhlování % v kontrolní sestavě k DPH (s 10% daní se tisklo 9.99%) Vzájemné zápočty - opět umožněna oprava existujícího zápočtu a další (už si to nepamatuji ...) Datum : 13. 1. 2010 - 11:00 --------------------------- Účtování faktur vydaných - oprava chyby při použití nového kódu Souhrnného hlášení (kód 3) Datum : 8. 1. 2010 - 15:10 -------------------------- Při načtení bankovního výpisu pomocí F8 se vyskytla chyba při čtení přednastavené cesty - opraveno. V číselníku bankovních účtů je ale třeba opět nastavit předvolený adresář s uloženými výpisy (ale nemusí, když je to prázdné, tak se program zeptá) Datum : 7. 1. 2010 - 13:10 -------------------------- Účetnictví - v bankovních dokladech se při importu výpisu (F8) nezobrazovaly názvy firem - opraveno Důležitá informace - Od nynějška se před každou aktualizací provede automaticky kontrola integrity dat! Datum : 6. 1. 2010 - 14:40 -------------------------- Fakturace - oprava chyby při fakturaci bez DPH (v rozpisu i v tisku se objevovala dvojnásobná částka) Datum : 5. 1. 2010 - 15:50 -------------------------- Od dnešního dne je k dispozici verze pro účetní rok 2010. Obsahuje vše z poslední verze 200 a tyto další Úpravy : - program připouští fakturaci následujících sazeb DPH : 20,19,10,9 - Souhrnné hlášení je v tuto chvíli nastaveno na měsíční periodu (brzy doplníme k měsíční opět i čtvrtletní) - je přidán nový kód souhrnného hlášení : 3 - Dodání služby - po aktualizaci jsou v parametrech automaticky změněny sazby DPH na nové (20,10) - další úpravy jako nový formulář DPH (vzor 16), čtvrtletní Souhrnné hlášení, nové výkazy pro Příspěvkové organizace budou následovat Datum : 3. 1. 2010 - 20:40 -------------------------- Do této verze jsou zapracovány některé (většina) úprav, které jsme řešili na školení na Horalu v prosinci 2009. - Účetnictví -- Při tisku Přiznání k DPH za poslední zdaňovací období se program dotáže (a pak i vytiskne na formuláři) na kód zdaňovacího pro příští rok (Q2,M10,Q,M) -- Formulář Přiznání k DPH a Souhrnné hlášení lze vygenerovat do XML soubrou, který pak lze poslat prostřednictvím Daňového portálu (resp. Datových srchránek) na Finanční úřad. -- Načtení uloženého dokladu pomocí F8 již načítá i zakázku. Tato volba je obsažena ve všech typech formulářů na pořízování úč.dokladů. Uložený doklad se vždy načte i s hodnotami. Ale abychom vyhověli i požadavku na načítání bez hodnot (jen účtování, střediska, zakázky), lze nyní vymazat celý sloupec s hodnotami - stačí kliknout PRAVÝM tlačítkem myši. -- Opraven tisk Souhrnného hlášení do PDF (zdvojovala se první strana) -- Opravena kontrola na úč.dokladech na kód SH ve vazbě ke kód DPH (nyní správně na kod 30, dříve 20) -- Na úhradových dokladech (banka, pokladna) je upraveno zobrazování výše úhrady u faktur -- doplněn výběr účtů v tzv. hvězdičkové konvenci i na formulářích "Stavy účtů" (globální i detailní) - Fakturace -- Hitparáda faktur nyní tiskne na sestavě i hodnotu základů -- sestavu "Dodací list z režijních faktur" lze tisknout i z faktur v cizí měně Vítejte v Novém roce 2010! Zde jsou základní informace k novému účetnímu roku: - Jak si připravíte program pro rok 2010 ? -- 1. na síti nepracují jiní uživatelé -- 2. spustíte program (tzv. Servisní modul) roku 2009, ale POZOR, Nekliknete na "spustit FIS3000", tj. nedostanete se až k zadání hesla, ale klikneta na "Další možnosti". -- 3. Na tomto formuláři kliknete na tlačítko "Příprava nového roku" -- 4. Program nastaví nový adresář, do kterého se má instalovat (vizuálně zkontrolujte, zda je to O.K.) -- 5. Přečtěte si pokyny na tomto formuláři a pak Klikněte na tlačítko "Založit nový (příští) účetní rok". -- 6. Na ploše počítače, ze kterého jste založení provedli se automaticky vytvoří nová ikonka s popisem "FIS3000 pro rok 2010". -- 7. Ikony pro spouštění roku 2010 na ostatní počítačích v síti musíte vytvořit sami (postup níže). Jak vytvořit ikonu (zástupce) na jiném počítači: -- 1. Na stávající ikonku (2009) klikněte 1x (pouze označit - zamodrat, ne spustit) -- 2. na klávesnici stiskněte CTRL + C a hned CTRL + V (kopírovat a vložit) -- 3. Na ploše se objeví nová ikonka s popisem "Kopie - FIS3000 ...pro rok 2009" -- 4. Označte 1x kliknutím tuto novou ikonku a stiskněte klávesnici F2 (přejmenovat) a vymažte text "Kopie - ", opravte 2009 na 2010 a Enter -- 5. Znovu na ikonku klikněte, ale nyní PRAVÝM tlačítkem myší a z nabídky vyberte "Vlastnosti" -- 6. Na formuláři opravte v prvních 2 řádcích výskyt 2009 na 2010. Pozor, musíte vše ostatní zachovat, vyměníte pouze číslice 09 za 10. -- 7. Dole klikněte na "Použít" a O.K. -- 8. KLikněte 2x na novou ikonku s rokem 2010 a zkontrolujte, zda se rozjel opravdu správný účetní rok. Doplněno 8.1.2009 ----------------- Výše uvedeným postupem docílíte vytvoření účetnictví pro rok 2010. ALE POZOR! Toto nové účetnictví je v podstatě prázdné. Proto nyní : 1. Zajistíte, že aby spuštěn rok 2009 (ani na vašem počítači) 2. Spustíte rok 2010. 3. Po zadání hesla (na začátku stejné jako v roce 2008 a které si později můžete změnit na nové) zvolíte nabídku Obsluha, a pak poslední Převody dat z minulých období. Nyní vyberete adresář s rokem 2009 (obvykle ...\COMP2009) a O.K. 4. Objeví se formulář, na kterém při tomto prvním spuštění zaškrtnete pouze volby Parametry a Číselníky (obě jsou v levém horním rohu). Můžete i faktury, ale to lze i později, pro tuto chvíli vám stačí pouze tyto 2 volby. ČÍSELNÍKY (a parametry) už vícekrát nepřevádějte. Opakovaný převod číselníků by způsobil, že vámi již nastavené dokladové řady by se opět přepsaly do stavu roku 2009 a vy byste je museli znovu upravovat. 5. Nyní provedete aktualizaci účetního roku 2010 - Tato aktualizace kromě jiného obsahuje úpravy pro nový rok2010. (pro vysvětlení : stávající program sice pracuje s daty pro rok 2010, ale sám je pořád ve verzi 2009, neznal by nové úpravy DPH apod.). 6. Program je připraven pro účtování v novém roce a jako první krok nastavíte DOKLADOVÉ ŘADY a účetní oblasti pro rok 2010. 7. Můžete začít s vystavováním faktur, pokladnou, atd. tj. běžnou činnost. 8. Převody dat z minulého roku můžete provádět již bez omezení - faktury, počáteční stavy účtů atd. 9. Podklad pro rok 2010 získáte následovně : volba Možnosti nastavení - parametry, pak poslední záložka Vzhled, na ní klikněte na obrázek vravo nahoře. Pak si můžete pomocí tlačítka "Natáhnout z internetu" vybrat něco z naší nabídky, dáte "Zkusit na 2 sec" a pak uvidíte, zda jo nebo ne. Anebo si najdete nějaký svůj v počítači. 10. Zkontrolujte si, zda máte v prametrech programu nastaveny nové sazby DPH pro rok 2010. Pokud ano, je ve skladové evidenci zapotřebí změnit sazbu DPH na všech kmenových kartách. V nabídce Sklady - Hromadné přecenění - Změna sazeb DPH - doplňte do řádků hodnoty : Nahradit původní sazbu 9 sazbou 10 a do druhého řádku původní sazbu 19 sazbou 20. Datum : 18. 12. 2009 - 11:40 ---------------------------- - upraven převod skladových dat do nového roku - založení skladové karty - nastaví předvolený skl.ceník ze seznamu skladů - umožněna hromadná změna údajů STŘEDISKO a ZAKÁZKA na formulářích pro pořizování skl.dokladů a expedice - hledání v seznamu expedičních příkazů dle objednávky (po zadání i části názvu) - upraven formulář pro hromadné přecenění prodejních cen Datum : 7. 12. 2009 - 13:00 --------------------------- - poslední drobné úpravy -- aktualizace je dispozici z důvodu zajištění stejných verzí u uživatelů a prezentovanou na školení Datum : 18. 11. 2009 - 13:40 ---------------------------- - Přidána kontrola u účetních dokladů na nevyplněné datum. Tato kontrola proběhne pomocí tlačítka "Další možnosti" na formuláři Účtový rozvrh a při tisku Výsledkových sestav firmy (zaškrtnutím pole Provést kontrolu účtů...) - Tisk faktur režijních - do sestav "Zahraniční faktura ..." přidána možnost tisku naskenovaného razítka Datum : 13. 11. 2009 - 13:30 ---------------------------- - Příkazy k úhradě - přidáno upozornění na dosud nezaúčtovaný zápočet u vybrané faktury - Dále byly provedeny kontroly a úpravy vazeb : příkaz k úhradě - bankovní doklad - vzájemný zápočet Datum : 2. 11. 2009 - 15:30 --------------------------- - objednávky přijaté i vydané - vyřešen problém s položkou zakázka a středisko při opravě dokladu Datum : 11. 9. 2009 - 12:30 --------------------------- - Upomínky -- upraveny sestavy -> přidány součty dle měn a tiskne se i IBAN a SWIFT mého účtu Datum : 4. 9. 2009 - 14:30 -------------------------- - Zápočty v cizí měně -- úprava v dokladových řadách - pro tento typ zápočtů je třeba nastavit v dokladových řadách volbu "Vzájemné zápočty v cizí měně". Pokud již tuto řadu v programu máte, tak po aktualizaci změňte u této řady typ z "tuzemské" na "v cizí měně". - FIS3000 v cizím jazyce (Němčina, slovenština, angličtina) -- dodělány další možnosti a překlady Datum : 24. 8. 2009 - 13:00 --------------------------- Oznámení : Komerční banka vydala informaci o úpravách ve formátech souborů pro systému přímého bankovnictví (Profibanka, Mojebanka). Formáty jsme zkontrolovali a po konzultacích s oddělením technické podpory vám oznamujeme, že se program FIS3000 nemá s touto změnou ŽÁDNÝ PROBLÉM a vše bude i po 1.11.2009 fungovat, jak má. Datum : 24. 8. 2009 - 13:00 --------------------------- - oprava pořízení nové karty z příjemky v metodě pevných cen - drobné korekce Datum : 13. 8. 2009 - 16:00 --------------------------- - Vzájemné zápočty v cizím měně -- drobná oprava v zaúčtování zápočtu (při vytvoření dokladu mohlo dojít za určitých okolností k chybě) Datum : 10. 8. 2009 - 12:00 --------------------------- -- Skladová evidence - oprava chyby při založení nové kmenové karty (vznikla úpravou pořízení z EAN) Datum : 6. 8. 2009 - 12:30 -------------------------- - oprava chyby při práci s adresářem firem (vznikla v souvislosti s přidáním funkce vzájemných zápočtů v cizí měně) - oprava chyby při založení nové skladové karty z příjemky (vznikla úpravou pořízení z EAN) Datum : 4. 8. 2009 - 13:10 -------------------------- - Vzájemné zápočty v cizí měně - nová funkce - umožňuje započíst pohledávky a závazky s jedním dodavatelem / odběratelem VE STEJNÉ CIZÍ MĚNĚ (zatím nelze např. EUR - USD) -- Příprava před prvním použitím : --- v číselníku "Dokladové řady a účetní oblasti" vytvořte novou řadu typu "Vzájemné zápočty" a s kódem rozlišení např. VZCM. POZOR ! Interval dokladů nastavte tak, aby nebyl v konfliktu s řadou pro tuzemské zápočty! Pokud je řada pro tuzemské nastavena od 1 do 9999999, musíte tento interval změnit např. na 1 - 9999 a řadu pro zápočty v CM nastavte na číslování od 10001 - 11000. Do pole "zaúčtovat s kódem účetní oblasti zadejte např ZACM (nesmí se shodovat s jiným kódem, tedy ani s kódem této řady). --- v číselníku "Dokladové řady a účetní oblasti" vytvořte novou účetní oblast typu "banka devizová" (může být i "tuzemská") s kódem ZACM (stejný jako jste nastavili pro účtování u dokladové řady). Interval můžete ponechat od 1 do 9999999 nebo nastavit stejně jako dokladovou řadu pro tyto zápočty. -- přístup získáte pomocí nabídky "Faktury" -> "Vzájemné zápočty" -> "Deník vzájemných zápočtů v cizí měně" --- na dalším formuláři klikněte na tlačítko "Nový v CM" --- následně program požaduje výběr měny a aktuální kurz pro zápočet --- poté vyberete firmu, se kterou se mají zápočty vytvořit. Budou vybrány neuhrazené faktury ve zvolené měně. --- dále je to stejné jako v případě tuzemských --- automatické zaúčtování vytvoří doklad včetně kurzových rozdílů --- poznámka : seznam těchto zápočtů se zapisuje do samostatné evidence (tuzemské zápočty jsou v jiné) - Ukládání (export) příkazů k úhradě - úprava -- nyní program ověřuje dostupnost přednastaveného adresáře a v případě nutnosti nabízí uživateli volbu místa (složky), kam se má soubor uložit - Skladová evidence -- parametr pro přednostní zpracování dle EAN (identifikace zásob dle čarového kódu) -- zaškrtávací políčko (fungující jako přepínač) ve formulářích pro příjem, výdej, převod, expedici, prodej a faktury pro okamžitou změnu zadávání (EAN nebo KATALOG) -- drobné úpravy v objednávkách Datum : 20. 7. 2009 - 13:30 --------------------------- - Upraveno zjišťování nových aktualizací ! V předchozích verzích se při výpadku spojení program nekorektně ukončil. Nyní se pokusí o spojení a pokud Vám nepojede internet, nic se neděje :-))) + různé drobnosti Datum : 29. 6. 2009 - 16:00 --------------------------- - Sklady - nový parametr pro výběr položek pomocí EAN - Objednávky vydané - doplněna možnost změny názvu položky z doplňkových zahraničních názvů na kmenové kartě Datum : 1. 6. 2009 - 12:00 --------------------------- - Účetnictví -- na tisku sestavy "Interní doklad s rozpisem DPH" doplněny kódy DÚ 5 a 6 - Přikazy k inkasu -- doplněn výstup do souboru ve formátu M-BEST KB (IKM soubor) - Fakturace -- Oprava v tisku "Zahraniční faktura" (česká, anglická, německá, španělská) - vyúčtování do nulové částky tiskne správný kód měny. Datum : 21. 5. 2009 - 12:30 --------------------------- Oprava chyby v příkazech k úhradě (inkasu), která vznikla při úpravě dne 20.5.2009. Omlouváme se. Datum : 20. 5. 2009 - 14:30 --------------------------- - DPH -- upravena možnost nastavení zálohového koeficientu na hodnotu menší než 0.5 -- v tisku kontrolního přehledu k DPH přidána sestava "s tiskem názvu firmy" - P/V faktury (závazky/pohledávky) drobná oprava na sestavách "Přehled dokladů" - Nově přidána možnost exportovat do souboru INKASNÍ příkazy. Pouze formát ABO / KPC (do jiných nepředpokládáme). Datum : 5. 5. 2009 - 12:40 -------------------------- - oprava na formuláři Přiznání k DPH (popisky na 1.straně - email, okres apod.) - objednávky přijaté - každá změna skl.karty způsobí přepis prodejní v závislosti na ceníku - drobné úpravy dle požadavků klientů --------------------------------------------------------- Školení FIS3000 - Konzultační den - 29.4.2009 Hotel Společenský dům - Otrokovice podrobnosti na www.compex.cz --------------------------------------------------------- Datum : 20.4.2009 - 15:40 ------------------------- - úprava tisku protokolu z nedokončené výroby Datum : 17.4.2009 - 14:20 ------------------------- - Převod počatečních stavů účtů - opravena varianta s členěním podle účtů + středisek + zakázek + drobné úpravy Datum : 2.4.2009 - 14:00 ------------------------ - Źádná změna, pouze narovnání datumu aktualizace a protokolu. Program je pořád stejný jako k 1.4.2009 Datum : 1.4.2009 - 14:00 ------------------------ - Odstraněna hláška při vystavování faktur VYDANÝCH - chyba : "proměnná _xxP47 ..." Pozn. Tato chyba se mohla objevit jen za určitých okolností, a přesto jste ji objevili :-))) - Majetek --> Na vyhledávacím formuláři Prohlížení majetku je upraveno vyhledávání dle Názvu - nyní program najde karty podle libovolného výskytu texu v názvu majetku Datum : 25.3.2009 - 14:00 ------------------------- - skladové karty - drobná úprava v přehledu - oprava automatizovaného přiřazení množstevních slev při prodeji ze skladu - úprava v rozpouštění doprovodných nákladů na příjemce - MAJETEK -- v souvislosti s rozšířením pole "místo" na 30 zn. došlo k chybě při tisku soupisů podle místa. Nyní již O.K. Datum : 18.3.2009 - 10:45 ------------------------- INFORMACE : MF ČR oznamuje, že v pokynech k vyplnění DPH v roce 2009 - v pomocné převodní tabulce byla chyba. U ř. 510 má být : dřívější kód 510 se nyní uvádí do ř. 21 a 25 ! Datum : 16.3.2009 - 14:30 ------------------------- - skladové faktury - tisk i s účtováním - úprava uživatelského tisku protokolu z nedokončené výroby - Majetek - ve všech evidencích rozšířen rozsah pole "Místo" (umístění majetku) z 10 na 30 znaků Datum : 4.3.2009 - 21:30 ------------------------- - UPRAVENA AKTUALIZACE programu z internetu -- přidána možnost stažení aktualizace přes HTTP protokol (v některých případech něšlo navázat spojení) z důvodů nastaveného zabezpečení (Antivirové programy, brána FireWall) - opraven tisk Hlavní knihy v němčině - oprava chybové hlášky na kontrolní sestavě k DPH při účtování v hodpodářském roce Datum : 24.2.2009 - 12:20 ------------------------- - oprava na Formuláři přiznání k DPH - na 1. straně se omylem tisklo č. faxu v kolonce pro číslo popisné + různé drobné úpravy Datum : 19.2.2009 - 9:50 ------------------------- Oprava tiskových sestav zahraničních skladových faktur Datum : 13.2.2009 - 14:50 ------------------------- - Majetek - oprava na formuláři Zaúčtování účetních odpisů - mohlo dojít ke zrátě účetní oblasti z číselníku Datum : 6.2.2009 - 14:00 ------------------------ - úprava vystavování skladových faktur a prodeje za hotové - úprava příjmu na sklad ve verzi pro Slovensko Datum : 3.2.2009 - 22:15 ------------------------ Další úpravy k DPH - na základě nových informací jsme přidali do systému další kódy DÚ (428,428K,438,438K,448,448K,458,458K) pro nákupy majetku mimo tuzemsko. - zdůvodnění je popsáno níže Datum : 1.2.2009 - 22:15 ------------------------ Úpravy k DPH - na základě informací ze semináře je upraven výpočet hodnot na formuláři "Přiznání k DPH 2009" - po této aktualizaci přibudou do číselníku DPH nové kódy 408, 408K, 418 a 418K. Všechny tyto nové kódy se týkají výhradně účtování o "Nově pořízeném odepisovaném majetku". V praxi to funguje tak, že budete-li účtovat o běžných nákupech (např. tuzemsko 19% a není to majetek), použijete kód DÚ č. 40 jak u základu, tak i u daně (MD=343). Půjde-li ovšem o pořízení ODEPISOVANÉHO majetku, pak místo kódu 40 použijete 408 a to jak u základu, tak i u DPH. Zjednodušeně : ke všem kódum 40 - 45 existují i kódy s číslicí "8" na třetí pozici (tato "osmička vyjadřuje vazbu na ř. 48 přiznání). Tímto způsobem program pozná, že je-li na dokladu kód 408, tak má na formuláři uvést hodnoty do ř. 40 a ZÁROVEŃ do ř. 48 (41 a zároveň 48 v případě DU = 418, atd.) Kromě toho jsou v programu i základní kódy "48" (plný) a "48K" (krácený odpočet). Budete-li chtít, můžete nákup majetku účtovat na běžnou 40 a na dalších řádcích pomocí účtu 395 "zaúčtovat" i řádky s kódy 48. Program to rovněž načte do obou řádků přiznání, ale varianta s kódem 408 je jednodušší a kratší. OVŠEM s "čistým" kódem 48 (zřejmě interním dokladem) budete MUSET pracovat v případech, kdy budete dodatečně do přiznání potřebovat vykázat pořízení majetku, které jste neuvedli do přiznání hned v období, ve kterém jste majetek pořídili. Taková situace může nastat při "skládání" částek k jednomu majetku, ze kterého se na konci roku překročením limitu "vyklube" TECHNICKÉ ZHODNOCENÍ". V nejbližší době zpracujeme stručné pokyny k vyplňování tohoto podle vyjádření MF ČR "nového a jednoduššího" formuláře. Do té doby uvítáme jakékoliv poznatky z vaši strany, které by ukazovaly na rozpor ve výše uvedených pokynech. + nějaké drobnosti (oprava F3 na bankovním dokladu) Datum : 27.1.2009 - 11:45 ------------------------- - platební bilance v anglickém jazyce - opravy ve verzi pro SLOVENSKO (pokladna EUR + sestavy) + další drobnosti - nic zásadního Datum : 25.1.2009 - 23:10 ------------------------- Sestava "Kontrolní soupis DPH" - vylepšený tisk sestavy (třídění podle typů daní a podle kódů) Sestavy "Zahraniční faktura...." - opraveno pořadí nadpisů a sloupců v tisku Upraven import textů vydaných faktur z jiných systémů (nyní zachovává pořadí řádků podle vstupu) Datum : 22.1.2009 - 14:20 ------------------------- Opravena chyba na bankovních dokladech (zamrznutí klávesy F3 při pokusu o zadání vlastního čísla dokladu) Upravena aktualizace verze pro SLOVENSKO (už nepřidává české kódy pro DPH) Tisk vzájemných zápočtů - přidána varianta v angličtině Informace : - na formulářích pro vstup účetních dokladů (pokladna, banka, interní apod.) se funkční klávesy (F2,F3, ...,F8) aktivují až na 1. řádku dokladu - pro zpětný tisk některých dokladů "s rozpisem DPH" je doplněn výběr sestav i o "staré - původní" varianty s kódy roku 2008 Datum : 20.1.2009 - 21:45 ------------------------- Upraveny sestavy POKLADNÍ doklady s rozpisem DPH (příjem i výdej) na kódy roku 2009 Datum : 18.1.2009 - 19:00 ------------------------- Nový formulář DPH 2009 ! Připomínáme, že bylo zrušeno ukončení programu "křížkem" v pravém horním rohu. Důvody jsou popsány níže. Používejte správné ukočení pomocí nabídky "Program", "Konec systému". Nastavení pozadí systému v parametrech programu - opravena funkce stažení podkladů z internetu Datum : 8.1.2009 - 12:00 ------------------------ Vlivem technické závady na našich webovských stránkách (podle zákona schválnosti v tu nejlepší chvíli) se při aktualizaci programu pro rok 2009 (verze ze 7.1.2009 až 8.1.2009) dostávala do Vašeho počítače nekompletní instalace programu. Tato nekorektnost se projevovala tím, že spuštěný program program nebylo možné na některých stanicích ukončit. V tuto chvíli je problém vyřešen. Za tyto problémy se omlouváme. POZOR! Pokud máte na Vašem počítači právě tento problém, musíte program pro rok 2009 aktualizovat. Ale protože nelze standardně Váš spuštěný program ukončit, neaktualizujte volbou "Internetová aktualizace programu". - stáhněte si z www.compex.cz verzi pro rok 2009 a uložte třeba na plochu - po dokončení procesu stahování z něj spustit (rozkliknout) stažený soubor FIS_Install_2009.exe - zajistěte, aby nikdo nebyl přihlášen do programu toho roku, který hodláte aktualizovat. - na úvodní stránce instalačního programu (toho, co jste si právě stáhli a spustili), klikněte na tlačítko AKTUALIZOVAT. - na další stránce klikněte na tlačítko "Najdi stávající FIS 3000" a zvolte (zamodrejte) adresář účetního roku, který chcete aktualizovat (např. C:\Fis3000\Comp2009) a klikněte na tlačítko O.K. - klikněte na tlačítko AKTUALIZOVAT. - po skončení můžete stažený aktualizační soubor FIS_Install_2009.exe smazat. !!! Formulář DPH (přiznání v.15) je sice v programu již obsažen, ale zatím nemá zabudovány výpočty. Některá z příštích aktualizací ty vyřeší, ale na to máme bohudík ještě pár dnů čas. Byl doplněn návod k instalaci roku 2009. Je to v informaci ze dne 5.1.2009 (níže) Bylo zablokováno ukončení programu křížkem. Stále častěji se totiž stávají případy, kdy namísto ukončení formuláře (roztaženého na maximální rozměr) křížkem ukončí uživatel celý program. Tuto situaci pak program vyhodnotí jako nestandadní ukončení programu a po následném spuštění vyžaduje nekompromisně kontrolu integrity dat. Jediné standardní ukončení programu je tedy přes menu Program -> Konec systému. Datum : 5.1.2009 ---------------- Pozor! Verze pro rok 2009 již obsahuje nové kódy DPH, které podle zvyklostí kopírují řádky z formuláře přiznání. Veškeré účtování v roce 2009 již zadávejte s těmito kódy (1,2,..,40,41,...) Na našich stránkách najdete i další pokyny a návody ... Vzhledem k množství změn prosíme o trpělivost při výskytu nějakého problému, nicméně pokud v nejbližších dnech opravdu na nějaký narazíte, zavolejte nebo napište. Ale žádnou odměnu nedostanete! + Provedeny nějaké úpravy dle připomínek ze školení